Arga kunder

2007-12-28 @ 22:40:11
Nu kanske jag kan skriva ett längre inlägg....får se vad det blir av det.
Kan ju börja med arga kunder....fan vad jag är trött på dem...I torsdags hade jag 5 kunder som va arga
och jag som personal ska ju le o se glad ut o det är ju alltid kunden som har rätt (även om det inte är det i alla fall)
Vi säljer ju Ikano-presentkorten åt huset....vi har ingenting med dem att göra förutom att vi säljer dem...
Vi slår inte in dem p.g.a att vi ej får pengar för presentpapper...bagatellsak kanske ni tänker...lite papper...
men det blir en hel del och speciellt nu i jul...vi får ingenting för att vi säljer dem...man kanske kunde tänka sig ett tack då o då...men näe...*suck* O de har ju kommit med nya presentkort som ser ut som ett vanligt betakort....o alla butiker har ej registrerat sig till det så alla butiker kan ej ta emot dem..men vi har skickat med en lista på vilka butiker som ej tar emot dem och informerat kunderna om det....
Men så iaf så kommer det in den ena kunden efter den andra och det är bara jag som får de sura kunderna *suck*
Nån hade handlat på Jack&Jones och hade 2 presentkort och ville betala med båda men tydligen enligt personalen där så kunde hon bara dra ett presentkort och sen betala resten kontant....OCH vad faen ska jag göra åt saken...gå dit och ändra deras kassa system.....nån butik kunde inte ta emot kortet i sin kortläsare...så hon hade skickat ner sin kund till oss....OCH....ska jag gå dit o byta kortläsare....Personalen på Ikano-huset borde ju va informerade att det är huset som har hand om dem och inte vi....
Nån skulle handla och det visade sig att det inte fanns pengar på kortet.....Oki, det skulle kunnat vart vi som strulat till det...men hur fasen ska jag veta att han inte handlat upp pengarna redan...jag kan ju gärna inte stå o ladda på dem på löpande band....men han tyckte ju att jag borde kunna se vilka butiker han handlat i isf...Näe, det enda jag kan se är saldo på kortet.....hade två såna kunder som påstod att de ej haft något på kortet...jag förklarade att de fick kontakta centrumchefen och gav ut hans nummer men ändå ska de stå kvar o tjaffsa...
Då va jag fasen i mig sur....men så måste man ändå le o se glad ut....*gaaah*
Hatar tröga kunder!!!!
Kanske inte sådär intressant inlägg men va tvungen o skriva av mig...

Kommentarer

Postat av: Sarah

Men du vet att om det är vi som tabbat oss, dvs att vi inte laddat kortet, så står det typ "kortnummer okänt" eller liknande. Har han handlat upp allt står det 0,00 kr när man kontrollerar det...
Fast jag hade en sån kund idag med, men tydligen är min hesa röst så respektivingivande att dom blev aldrig arga. Små-irriterade, visst. Gav dom numret till Mats och sa att dom kunde be honom informera oss om det är något som vi kan göra för att slå ihop två kort. Får se vad som händer....

PUSS!!!

2007-12-29 @ 17:54:23

Postat av: Stina

Fasen va jag tyckte synd om dej då, att du skulle råka ut för just ALLA dom där ikanokunderna!! Blir så irriterad över att centrumcheferna inte informerar bättre till dom andra affärerna!! Men men... hoppas du slipper dom där jobbiga kunderna på ett tag nu!! Fem st på en dag blir för mycket för en!!
Ha det bäst!!
Puss!

2007-12-30 @ 20:20:37
URL: http://dinara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback