Spelkväll hos Hanna

2008-01-06 @ 10:32:51

Efter att ha avklarat en arbetsdag som för övrigt gick riktigt fort så svängde jag in
en snabbis på Maxi där det skulle inhandlas ingredienser till Taco´s. Yepp, hemma vänta Märta & Mackan på
mat ;P haha Hann prata lite med syster yster på Maxi också...o just när vi stod där o prata så kommer hon..
yes, hon som ogillar mig otroligt mkt...o bara blänger på mig men sen när hon ser att jag står där med Anna så slänger hon på ett leende...Haha...Anna är ju kassachef på maxi o hon sitter i kassan..Va lite kul o se hennes vändning..så kan det va....
Förresten Ella, Lisa, Mackan, Arne & Gertrud va inne på jobbet igår, Ella fick en bok av mig och Mackan i julklapp men hon hade den redan så vi hade lovat henne att hon skulle få välja ut en ny bok när hon kom o hälsa på...
Fick lite dåligt samvete när jag såg de små busfröna...Hade ju sett fram emot myskvällen i fredags...aja...Det kommer fler gånger.
Väl hemma så va det bara o dra igång med maten...Mackan hade faktiskt börjat med köttfärsen....
Riktigt gott va det...men det brukar ju va det när det gäller taco´s.
Efter att ha slappat i soffan ett tag o grabbarna spelat tv-spel så åkte vi till Hanna där det va spelkväll.
Vi spela Geni-familjefrågor...Det va ett tag sen man gick i skolan om vi säger så :P
Spelade även Taboo.... :) Spelet går ut på att man ska förklara ett ord utan o få använda vissa ord....
Om jag t.ex. ska förklara clown så får jag inte säga cirkus, röd näsa m.m....riktigt kul är det. Blir lite små hetsigt när man inte kan förklara ordet....
Jag skulle iaf få mitt lag o förstå ordet kastanj....Tyckte min förklaring va klockren...
Bruna bollar i grenen....*asg* Ja..ni kan ju själva räkna ut va alla gissa på...
Grejen va den att jag va allvarlig med min förklaring :P
Nehe...nu ska jag åka till jobbet...Mackan åkte till Åtvid (tror jag det va, samling i Tannefors först) för o spela cup.
tjingeling....

Tänkte jag skulle lagt upp lite bilder ifrån igår men det hinns inte, kom ju på att det snöat en hel del inatt så är noh skrapläge på bilen o så är det nog lite halt ute...så kan va dags o dra sig till jobbet men
lägger upp bilder när jag kommer hem.
Ha det så bra.
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback