Våra tre första dagar på semestern

2008-07-23 @ 20:33:52
Kanske ska börja med söndagen. Jobbade till klockan 17:00, söndagen gick betydligt fortare än lördagen.
Kan bero på att jag och Britt va i butiken och Fredrik mest på kontoret ;)
Efter jobbet bar det av hemåt för lite mat och Desperate Housewives. Sen vid 19:30 kom Tobbe och Åsa förbi...
vi traskade neråt till stan efter lite småprat här hemma. Bio stod på schemat, närmare bestämt Hancock.
Den va absolut sevärd!! :)

Då ska vi se, måndag, första dagen på semestern! Började med ett Body Pump pass kl 09:00 med favoritinstruktören Charlotte. Riktigt trevligt/skojigt/gick superbra, en helt underbar start på semestern!!
Sen när jag hojja hem så stanna jag hos pappa, som jobbar på Karl Dahlgrensgatan och hjälpte honom lite,
han skulle sänka taket lite (genom o måla längre ner så inte sänka taket) :P O han behövde mäta ut då, men armarna räckte inte till så han undra om jag kunde komma o hjälpa honom! Självklart! Sen hem o duscha och slänga i mig en banan och sen mot Ikano. Jag vet, jag har semester men skulle till
Kicks och få manikyr....visst det va skönt, naglarnas längd blev bra...men njae jag är inte nöjd och speciellt inte när jag betala 300:- så dit går jag inte mer! Aja Sen blev det lite slapp hemma och vid 18 tiden så traska jag neråt till stan för att möta upp Emma. Vi tog en glass på Bosses glassbar (Emma bjöd, haha vi hade bestämt att vi skulle ta en promenad så jag tog inte med mig några pengar, därav bjöd Emma mig)
Sen spana vi lite hårfärger på Åhléns. Blev sugna på o hitta på nåt så vi ringde Lina och drog med henne till Ryttargården för att spela lite minigolf :) Jag vann ;)


Traskade hemåt vid 21:00 och åt en god tacogratäng med min sötis.
Tittade på filmen The wedding date (en av filmerna jag beställde senast, när vi sett kanske 30 min säger både Mackan och jag: Den här har vi sett förut...haha bra Maria :P Aja...)
DVD Film: The Wedding Date

Som sagt, i tisdags åkte vi på en liten bilutflykt. Det bar av till Ullared!!

Mot Ullared (tidigt i ottan)

Kisspaus i Jönköping

Ullared

Mackan fixar vagn (va lite svårt o få tag på en, sjukt mkt folk!!)

Redo för att trängas lite ;)

Redo med kartan i högsta hugg ;)

Mackan spanar kläder

I kön...(tog sin lilla stund o komma ut)

Vi va inne två ggr...första gången tog vi övervåningen och andra gången tog vi nedervåningen.
Jag hittade inga klädesplagg alls *bajs* haha...fanns typ bara stora strl i allt....
hitta inga XS förutom i trosor.....Så det va lite tråkigt....

Mackan hitta en butik som passa honom

Mackan spana nog fasiken i mig på varenda hylla :P
Men han fastna mest för den gigantiska fjärrkontrollen!
En sån borde man ha...haha

Jag blev trött på alla elektronikprylar så jag satte
mig på ett hyllplan o vila ;)

Även Mackan blev trött när jag sprang runt
i skoaffärer/prylbutiker

Hemfärd, men först en daim :)

Tog en sväng inne på a6 innan vi fortsatte mot Lkpg
Jag hittade inga klädesplagg (bara underkläder/strumpor) på Ullared men jag shoppade lite
på a6. En beige kofta och en sjukt snygg jacka, jag är helt kär. Där snackar vi om kärlek vid
första ögonkontakten...hihi

Jag är kär! haha

När vi väl kom hem vid 21-tiden så köpte vi oss varsin pizza och
kollade på första avsnittet av Desperate Housewives säsong 4!!
Haha vi har plöjt igenom 3 säsonger alle redan :D

Idag har vi solat och badat. Va ute i Rängen (för visst stavas det med ä sis?)
Asgött, har ju inte vart sol på länge länge....och det bästa är ju att det ska hålla i sig!! *sweet'
Kunde ju inte valt bättre veckor att ha semester på (dock har jag inte valt dem..haha jag blev tilldelad :P)

Rängen

Mackan njöt av sol och en ny "tekniktidning"

Vi åt supergoda jordgubbar

Det va inte direkt avkopplande...
en jäkla massa gräshoppor hit och dit
och ett antal barnfamiljer! Härligt :P


Nehe om jag kanske ska ta och göra allt som står
på min mils långa att göra lista :P Mackan är hos Mange och jag
sa att jag fixar disken så bäst jag gör det...haha bara suttit här 2 timmar *host*
Tjingeling




Kommentarer

Postat av: Sarah

Du tar verkligen kort på allt... =o)





Jackan är riktigt snygg! och det bästa med Ullared är att det är så billigt att det nästan berättigar dyrare köp på annat håll. =o)



Hoppas du njuter av vädret ordentligt. Annars blir jag sur....





Kram!

2008-07-25 @ 10:07:51

Postat av: Syrran

Shit snygg jacka!

Puss

2008-07-25 @ 22:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback