kassan är räknad

2008-06-26 @ 22:26:58
Den här dagen har gått riktigt fort faktiskt, inte mig emot.
Jag och Lina va ute och tog 1-timmes promenad runt ån innan jag började jobba.
Det va riktigt skönt, men jisses vad varmt det blev....solen tittade fram ett tag där, skönt!
Hem och käka lite och sen in till stan och jobba ett par timmar, fanns både varor och kunder
att ta hand om så det gick fort =)
Sen ut till Ikano för att fortsätta min arbetsdag...där hade Lasse så snällt förberett en vagn med varor, direkt när jag kom så sa han att det här är du bra på det kan du ta hand om.....tack så hemskt mkt *harkel*
Jag och Amanda (sommarjobbare) jobbade kvällen, det gick hyffsat bra förutom då hon råkade sälja 4 pocketböcker och glömde dra bort en (köp 4 betala för 3) och jag fick hjärnsläpp....hur ska jag rätta till det i kassan *tänk tänk tänk* Totalt hjärnsläpp...Haha vad gör jag....jo jag slår journumret/nödnumret till min underbara Sarah (som jag återigen lyckas störa mitt i maten) och han kan med sina utvilade hjärceller (hon har semester) säga hur jag ska göra! Tack darling!!
Amanda pyste iväg vid 19:50 för o hinna med bussen...Vilken konstig känsla det va o stänga själv (oki, jag har stängt själv inne i stan men på Ikano så är man oftast två som jobbar kväll 1,5 om man jobbar med Fredrik eller Lasse)
Fick för mig en himla massa konstiga saker...som att när jag kollade om det va kunder kvar i butiken så tittade jag först på ena sidan och sen på andra sidan att när jag kolla på ena sidan så kanske "tjuven" smyger till andra sidan...haha damn jag blir fasen rädd för mig själv ibland...och inte kan jag räkna heller, fick räkna kassan 3 ggr för att jag blev störd av massa ljud och fick för mig att det va nån kvar i butiken :P
Och nu i skrivande stund så vet jag va jag glömde, tömma pengarna ur "säkerhetsboxen"
Himla tur att jag är där imorgon bitti och fixar till det lite snyggt *host*

Näe, nu har Mackan börjat borsta tänder, måste haka på!
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback