Som jag har väntat...

2011-07-08 @ 11:59:44

...på att det ska bli F R E D A G!!
Nu har jag äntligen jobbat min 10 dagar i streck.
Dock väntas jobb nästa vecka också, sen är det S E M E S T E R i 4 veckor)

Tisdag√
Onsdag√
Torsdag √
Fredag √
Lördag√
Söndag√
Måndag√
Tisdag√
Onsdag√
Torsdag√

Våran lilla skrutt va ju som sagt sjuk i helgen, på sin 1-årsdag.
Så vi gjorde inte så mycket, satt stilla och hade en glödhet sovande Vilma på bröstet .....
Hon började komma tillbaka på måndagen, och i måndags hade vi en tid på BVC sen innan, Vilma skulle få
sin 1-års vaccination då men eftersom att hon fortfarande va matt så fick vaccineringen vänta.
Så vi vägde och mätte bara, hon hade inte gått upp så mycket,
men det va nog helgens sjukdom så va boven i det.
Så nu ska vi dit på måndagen som kommer (11/7) och ta sprutorna.

I tisdags efter jag slutat jobbet så kom Emma och mötte upp mig på Ikano.
Hon fick va smakråd när jag provade skor :)
I onsdagskväll när jag kommit hem från jobbet så kom våran toastmadame hit på lite mat, bus och planering.

Förra fredagen så hyrde vi 3 filmer (100 år sen som vi såg på film senast) och man får ju hyra dem 1 vecka vilket innebär att vi måste lämna tillbaka dem idag. Så igår kväll när jag kommit hem från jobbet så såg vi film nr 3. men Vilma va aningens svårsövd igårkväll så vi kom nog inte igång med filmtittandet förns 22-tiden och kom i säng vid 00.00. Och klockan ringde 06:30 imorse för vi hade en date med Landeryds vaktmästare kl 8.
Så är lite trött, 10 dagars jobb + en sjuk Vilma som sov som en kratta när hon hade feber, det har satt sina spår.
Efter vår date med vaktmästaren så åkte Mackan till jobbet och Vilma och jag gick till den nya lekparken i Trädgårdsföreningen. Mackan och Vilma har varit där många gånger men för mig va det första gången. Kanonfin!!
Där ska vi hänga mycket under sommaren.

Filmerna vi hyrde:
Valhalla Rising PosterLife as We Know It PosterWinter's Bone Poster

Valhall Rising va ingen höjdare.
Life as we know it va bra (Mackan och jag grät en liten skvätt)
Winter´s Bone va ingen höjdare den heller.

Nu väntar jag på att Vilma ska vakna och att Mackan ska komma hem från jobbet.
Då ska vi åka ut till Holmetorp, Mackans pappa fyller år idag! Grattis Arne!!
Ikväll ska vi till Mackans chef på afterwork :)

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback