Lunginflammation

2012-05-29 @ 21:41:09

Då så, då kör vi en uppdatering....sate vad svårt det ska va o blogga dagligen ;) haha

18/5= Jobbade 10-18

19/5= Jobbade 10-17

20/5= Jobbade 11-17

21/5= Jobbade 10-18

22/5= Jobbade 12-20

23/5= LEDIG! Vårfest på Vilmas dagis på kvällen mellan 17.30-19.30.
Först samling på dagis, sen tipspromenad till Trädgårdsföreningen, där spelade barnen instrument och sjöng, efter det blev det glas ;)


24/5= Jobbade 13-20

25/5= LEDIG. Vilma och jag hängde med Skorpan och Anna som också va lediga.
På eftermiddagen tog vi en långpromenad till pappa Markus jobb :)


26/5= Jobbade 10-17. Markus och Vilma hakade på Forsbergarna till Stureforsbadet, så de va snälla och skjutsa mig till jobbet. På eftermiddagen åkte de till Maxi och handlade och plockade upp mig på jobbet på vägen hem.
Väl hemma kände vi inte för att laga mat så det blev ett besök på Ming Palace. Vi äter väldigt sällan ute.
Vilmas första restaurangbesök, hon tyckte maten va sisodär och hade lite myror i brallan så vi åt och gick sedan därifrån, sitta och ta det lite lugnt efter maten...vad är det?


27/5= Morsdag! Jag vaknade strax innan 07 och kunde inte somna om. Markus och Vilma däremot tog sovmorgon till 08.30 (!) Så jag började med tvättstugan och städade lite här hemma. Grattis på morsdag ;) haha
När vi satt och åt frukost så kom Vilma med ett litet paket, ett par örhängen i form av hjärtan ♥
Vilma vaknade med feber.....men vi åkte ändå ut till Stureforsbadet och grävde lite vid strandkanten ihop med Forsbergarna.

28/5= Vilma hostade som en tok under natten och sov oroligt. Hon va ju förkyld för 2 veckor sedan och har inte varit riktigt kry sen dess, hostat till och från. Markus åkte ju på feber och huvudvärk och jag har haft ont i halsen till och från i 2,5 veckors tid och hostat en hel del.
Så igår ringde jag till Barnläkaren Anders och bokade en tid, Markus kom hem tills jag skulle åka till jobbet och gick iväg med Vilma. Där fick vi resultatet lunginflammation :( Våran lilla skrutt....första vattkoppor och nu lunginflammation.
Jag jobbade 10-18, min sista dag med nuvarande ägarna. Min sista dag på Bokhandeln. Mycket blandade känslor, det känns väldigt konstigt...har inte riktigt förstått det än..

29/5= Idag ringde jag VC, jag fick inte komma dit utan de skulle skicka ett recept på hostmedicin. Samma hostmedicin som jag fått låna av syrran men som inte hjälpt. Jag förklarade det för henne jag pratade med i telefonen, hon sa testa det i en vecka och återkom om det inte blir bättre....jaja..
Hon uteslöt lunginflammation iallafall....Hopp, bara o hosta lite till.....
Är så himla sugen på o träna, 1 hel månad sen sist :/
Idag kom min snälla svärmor in så jag kunde gå till frisören. Nu har jag äntligen fått sen färgen jag ville ha, som va tanken förra gången jag gick till frisören men det blev inte riktigt som jag tänkt mig då...Nu är jag supernöjd! Man ska inte byta frisör, det straffar sig ;) haha
Passade på att plocka ögonbrynen hos Marle´ K på gatan där vi bor. Hon hade tid när jag va klar hos frisören så jag frågade snällt svärmor om hon kunde stanna 10 min till ;) hihi

Nu är jag på G igen, nyfärgad, nyklippt och nyplockade ögonbryn.
Nu ska bara denna j*vla hosta försvinna.
Imorgon ringer klockan tidigt, inventering på nya jobbet väntar!

Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback