Snabb update....

2013-09-04 @ 22:22:57
Läge för en liten uppdatering på bloggen kanske....
Det blev ju aldrig någon Greklandsresa för vår del..
På ons eller var det på tors som syrran sms:a mig och frågade
vad hotellet hette som vi skulle bo på ...
Svaret bestod av NEJNEJNEJNEJ!! och en länk till Aftonbladets hemsida
där det stod att det va 50 svenskar som insjuknat i magsjuka på det hotellet.... :/ FAN rent ut sagt!
Vi velade fram och tillbaka, pratade med dem på Ticket och Ving om man kunde bli ombokad till något annat hotell. Ving rekommenderade att man åkte i alla fall,(men spritade händerna stup i kvarten)
 fanns inget ledigt på nåt annat hotell...
trots att det va människor som fortfarande insjuknade.
De tog prover på mat/pooler/rummen men det visade inget...
Så det va helt enkelt ett virus som gick, inte bara på vårt hotell utan även på resten av ön.
Vi bestämde oss att inte åka, x-antal tusen i sjön :( (Svider än)
Ringde och avbokade våran resa på lördagkvällen...
Men jag skulle aldrig kunna slappna av på resan, bara sitta och vänta på att man ska bli sjuk...näe vet ni vad!
Så på fredagen bokade vi en resa till Cypern, vi ville så gärna komma iväg. Vi hade sett fram emot våran
Rhodos resa hela sommaren...Det blev dock en dyr resa då vi inte fick några pengar tillbaka på Rhodos resan..
Men men..det va ett val vi gjorde..
Vi åkte en vecka senare, till Cypern...och har haft en superhärlig vecka med sol & bad!!
Jag ångrar inte vårt beslut.
Jag hade ju tagit ledigt men fick hoppa in och jobba lite extra så jag förlorade inte så mkt pengar...
 
Bilder från våran Cypernresa kommer, vi har inte orkat lägga över dem på datorn än.
Vi landade på Nkpg´s flygplats i fredagsnatt kl 02.00, hemma i säng vid 03:30.
Sov ett par timmar, packa upp resväskor, till Maxi för att fylla på kyl&frys.
Vid 14-tiden kom Markus & mina föräldrar hit på födelsedagsfika, det va ju ingen mindre än Mackans
födelsedag i lördags (!) samt kolla på våra semesterbilder..
När våra gäster gått hem tog det 10 min sen var våra middagsgäster på plats, Fam Forsberg.
De kom ner på lite tacos, Mackan blev firad och de fick se Cypern bilder och jag fick mysa med Grynet ♥.. :)
(Bilder lånade av syrran)
 
På söndagen premiärade (för det här året) vi tipspromenaden vid Landeryd med Fam Forsberg
 
(Bilder lånade från syrrans blogg)
 
Jag hängde med min kära vän Emma en sväng på eftermiddagen. :)
 
I måndags va jag ledig, då kom Vilmas snälla farmor in (TACK) och var barnvakt en stund på förmiddagen
då jag hade en frisörtid inbokad hos Maria på E-hair.
Behöver jag berätta hur skönt det va, framförallt välbehövligt.
Mitt hår va aningens slitet efter en sommar med mkt sol.
 
På måndagkvällen blev det ett efterlängtat bodystep pass, dock saknade jag min brädkompis Sarah.
Hon hängde på jobbet till stängning :(
 
I tisdagsförmiddag innan jag lämnade Vilma på dagis så kom Skorpan och Grynet ner hit en sväng.
Helt plötsligt va jag ensamstående med 3 barn ;) haha
Näevars, jag erbjöd mig att hänga med Skorpan och Grynet ett tag så syrran och Linus kunde bara göra ingenting (vilket de inte gjorde, det va visst städning/matlista och annat som blev gjort)
 
Körde sen 12-20 på jobbet...gasa hemåt snabbt som tusan så Vilmas farmor och farfar kunde åka hem.
De va snälla och hämtade Vilma på dagis och va barnvakt då jag slutade sent och Markus hade jobbmöte. TACK!
 
Idag har jag varit ledig.
Vilma och jag hängde i lekparken i trädgårdsföreningen på förmiddagen.
Hem för lunch för att sedan hänga ute med syrran och barnen till strax innan kvällsmat.
(Linus hade tandläkarnbesök i Mjölby)
 
Vilma och jag slängde ihop en kladdkaka innan kvällsmaten.
Vilma har enligt henne själv någon form av pirathjälm på sig ;) haha
 
 
Efter maten drog Mackan på sig löparkläderna, när han kom hem så drog jag på mig träningskläderna
och mötte upp Sarah för ett bodypump pass.
Träningsvärk imorgon? Svar JA! ;)
 
Nehe ni, nu är det läggdags.
Nu väntar jobb tors, fre, lör, sön, mån....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback