Calligraphen leverans

2011-04-28 @ 11:24:18

Igår kom min beställning ifrån Calligraphen!
Nu har jag lite att pyssla med till dagen B, skojsigt värre!!!


Efter två griniga dagar så är Vilma nu tillbaka i matchen igen, gladfis!
Måndag & tisdag glömmer vi nu och blickar framåt! 
Även fast Vilma hade en mindre bra i tisdags så tog vi en promenad med Lina.
Sen åt vi mellis i Trädgårdsföreningen med Fam Forsberg.
(Lånade några bilder från syrrans blogg)


Igår startade dagen med en morgonpromenad med Forsbergs.
Efter lunch tog Vilma och jag en tur på stan, hämtade mitt paket ifrån Calligraphen bl.a.
För ett tag sen så bokade vi catering hos Delikatessbutiken, igår va jag inne och avbokade det.
Sen den dagen som jag va inne och bokade så har jag gått och funderat på det.
Jag kände mig inte helt nöjd, bemötande va inte som jag tänkt mig...näe, det kändes inte bra..
magkänslan sa nej!
Så vi har varit i kontakt med ett annat företag, varit på ett möte med en supertrevlig tjej som verkligen kunde sitt jobb. Jag är så glad för det bemötandet som vi fick där, hon va trevlig, kom med bra tips, hon va professionell ...!
Så vi bestämde oss för dem och att avboka Delikatessbutiken
Så jag gick in till Delikatessbutiken igår för att avboka.
Tjejen som jag bokade av va upptagen med en kund med jag fick hjälp av en tant.

Jag: Hej. Vi har bokat Catering till vårt bröllop i sept, vi skulle tyvärr behöva avboka den.
Tanten: Aha, vände sig om, gick ut i köket och hämtade en pärm.
Marita Johansson?
Jag: Näe, Maria Johansson (sa det inte för att rätta henne utan för att hon inte skulle avboka fel, lite dumt att avboka Marita Johanssons beställning....nu va nog inte fallet så utan de hade nog skrivit fel namn men man vet ju inte...)
Tanten: Rev ut vår beställning och vände sig om och gick in till köket och kom inte tillbaka.

Kvar stod jag som ett frågetecken.....
Den j*vla kärringen bara gick! Hon kunde väl för f*n ha sagt: Ok, det va tråkigt men jag avbokar din beställning.
Eller åtminstone ett hejdå!
Fy f*n vad jag va sur när jag gick därifrån #"%##%¤%
Snacka om att det känns rätt att ha avbokat vår beställning där.
Kommer inte sätta min fot därinne igen...

På kvällen fick jag avreagera mig på bodypumpen.
Körde hela rygglåten med en extra röd på varje sida!!!

Imorse va Vilma och jag ute och postade två traderavinster, tog en promenad genom Trädgårdsföreningen och avslutade med lite lek på lekplatsen bakom Nygatan.
Nu sover hon sött och jag bloggar lite, funderar på om vi ska ta en promenad ut till Markus jobb och hälsa på.
Det är ju blå himmel och solsken idag =)

Tjingeling



Kommentarer

Postat av: Sarah

Fy fan för såna människor!! Visst att man kanske inte blir överlycklig när någon kommer in och avbokar, men en sån reaktion var fan inte meriterat.

Bra att veta att man inte ska fixa catering av dom i framtiden....



HEJA MED EXTRA RÖD PÅ RYGG!!! STOR-GILLA!!



Puss!!

2011-04-29 @ 23:17:56

Postat av: Frida

Bra bloggat! Sånt där ska inte folk komma undan med!

Jag kopierar det ikväll och lägger ut på min blogg så fler får veta om det.

2011-05-06 @ 16:55:02
URL: http://minbrollopsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback