Grebo, lekpark & Bosses

2011-04-18 @ 18:48:47

Då så, här kommer en liten update på vad som hänt sen sist.
Vi åkte och lämnade Vilma hos hennes farmor & farfar i lördags.
Hon va lite orolig när Markus och jag åkte därifrån men det hade gått över fort.
Skönt! :)
Vi styrde bilen mot Micke & Angela i Grebo.
Där blev det 3-rätters, prat och en hel del skratt :)



Vi kom till Markus föräldrar vid 01-tiden, tanken va att vi också skulle sova där.
Ca 10 min efter att vi kommit så vaknade Vilma och va ledsen, hon va jättetrött men kunde inte slappna av och sova utan tårarna rann ner för kinderna :/ Våran lilla skrutt...
Hon låg mellan oss, hon låg i sin säng, Markus bar henne i famnen....inget hjälpte.
Vi lurade lite på om det va tänderna som spökade, att det gjorde ont.
Vi hade glömt ta med oss panodil (trodde vi iaf) till Vilma.
Så efter att ha försökt söva om en ledsen Vilma i 2 timmar så packade vi ihop våra saker och åkte hem.
Det va inte mycket bilar på vägarna kl 03:00.
Vilma somnade kl 04:00 och slog sen upp sina blå ögon kl 06:30.
Vi sova 3 timmar den natten!!
(Jag sov någon halvtimme mer då Markus gick upp med henne men det va sånt liv så det gick inte att sova :P)
Det visade sig sen att vi hade haft med oss panodil men Markus hade inte sett dem i necessären...
Det blev inget babysim i söndags, när Vilma hade somnat på förmiddagen så fick hon sova tills hon vaknade, vi ville inte väcka henne för att åka på babysim efter nattens bravader...
Så vi tog en härlig vårpromenad efter lunchen och gick till lekparken.





På eftermiddagen hjälpte Markus min pappa att byta däck på hans bilar.
Vilma och jag tog en promenad fram och tillbaka till Tornby, långpromenad!

Imorse ringde min väckarklocka för ovanlighetens skull, 06:15.
Klockan 07:40 skulle jag va hos tandläkaren i Ekholmen för att laga ett hål trodde jag men han tog
två hål samtidigt. Inte mig emot! Han trodde att jag kunde stryka min tid nästa tis, gärna för mig!
Vilma passade på att sova till 08:00, skönt för Markus :P
När jag är hemma med henne sover hon till 06:30-07:00, schyssssst...
När jag kom hem åkte Mackan till jobbet och jag och Vilma mötte upp Linus & Skorpan för en morgonpromenad.
Efter lunch mötte vi upp Emma & Lina för premiärglassen på Bosses!!

Efter att Vilma sovit sin eftermiddagslur och ätit kvällsmat så gick vi och postade några traderapaket sen gick vi till Trädgårdsföreningen och hängde lite med Milla & Martin.

Jisses vad vi har varit ute idag, 3 ggr =)
Kanonskönt väder så det är bara att passa på!

Markus har jobbat, han va hemma 30 min efter jobbet innan han drog på fotbollsträning.
Han kom hem vid 21-snåret så nu ska vi äta!

Tjingeling


Kommentarer

Postat av: FridaW

Ja, det gör ju det! :-)

Nä, han tyckte att den var alldeles för lugn. Han sa att det kommer ta för lång tid att gå in och att ingångs- och utgångsmusik ska vara i marschtempo. Så nu är det bara att tänka om. Suck.

2011-04-20 @ 10:34:10
URL: http://www.minbrollopsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback