Då är man igång...

2011-05-03 @ 10:55:43

Då va första jobbdagen avklarat, strax ska jag åka till jobbet för ännu en jobbdag! =)
Började med att jag hade typ 10 kunder på morgonen som frågade efter en bok, ingen utav de böckerna som kunderna frågade efter hade vi hemma..."Eeh, tyvärr har vi inte den i lager" x 10 på väldigt kort tid :P
Sen kommer en tjej och ska köpa en gåbil, hon ville ha den inslagen....(eftersom att vi sätter ihop dem så passar de inte längre i originalkartongen och då blir det lite klurigt att slå in den men det går) men sen ville hon inte ha den inslagen *puuh*
Sen ringer telefonen, då är det en herre som undrar om vi har några erotiska noveller, han vill veta vad de heter m.m
Jag: Vi har en som heter "Skamlöst".
Han: Ah, skamlöst låter lite kinky.
Jag: eeeh, aaahh
Han: Det är så att min flickvän fyller år så tänkte hon skulle få en bok i present.
Så kan vi läsa högt för varandra och få lite inspiration.
Jag: eeh, ooooki
Han: Lägger du undan den åt mig?
Jag: Ah, visst i vilket namn ska jag lägga undan den i?
Han: Anders. Och ditt namn va Maria (låter skitläskig på rösten)
Jag: Eeh aaah
Anders: Hejdå.
Jag: Tack hej.

Haha härlig start på första jobbdagen :P

Markus och Vilma va på BVC på morgonen för mätning, vägning och läkarundersökning.
Som vanligt när vi kommer till BVC så rör hon knappt på sig eller låter ....haha!
Men det hade gått bra, hon har vuxit både på längden och bredden och läkaren sa att allt såg bra ut.

Vikt 2/3 :
7210g
Vikt igår: 7900g
+/-: +690g

Längd 2/3 : 65.5cm
Längd igår: 68cm
+/-: + 2.5cm

♥Igår blev Vilma 10 månader ♥


De hade även varit en sväng på biblioteket.
Mackan tyckte att det va himla mysigt att få va hemma med Vilmis, tur det för han ska nämligen va hemma ett halvår :P hahah
Men vi kommer jobba båda två, han är hemma heldagar när jag jobbar 10-18. När jag jobbar 13-20 kommer han jobba 07-12. Och så kommer han även jobba ibland när jag är ledig. Och när det går ihop sig så kommer han åka på fotbollsträningar och matcher.
Så det finns ingen risk att vi tröttnar på varandra ;)
Vi är vana vid att inte ses så mycket :P

Vilma valde att slå upp sina blå vid 05:10 imorse...
Då fick hon komma över till oss och mysa, somnade om till 06:10.
Mackan åkte till jobbet och vi gick upp strax efter.
Vi va ute på en liten morgonpromenad, burr vad kallt och tråkigt väder det va :(

Om ca 1 timme kommer Mackan hem från jobbet,
strax efter åker jag till Ikano för att jobba 13-20 ihop med Sarah!! :D :D

Tjingeling


Kommentarer

Postat av: Sis

Men fy fan vilken snuskgubbe! Jag har god lust att nita karln!

2011-05-03 @ 20:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback