Lite juni och lite juli

2013-07-07 @ 21:05:18
   Oj oj...länge sen sist IGEN!
 
Detta har hänt sen sist.
 
22/6= Lekparkshäng vid lekparken vid Åbacka café
 
23 /6= Min födelsedag (!)
Fick fina presenter av Vilma och Markus.
4 pocketböcker (kanske hade valt +köpt dem själv ;)
En funktionströja, en svart långklänning och en ny dator (!)
Vilma hade gjort fina pärltavlor till mig, det stod
älskar mamma, bajskorv och grattis ;)
 
Fick fina presenter av Fam Forsberg också.
+ ett jättefint halsband
 
Vi va i Valla och matade djuren och lekte.
 
 
 
Efter lunch kom regnet, då gick vi ut och hoppade i vattenpölar och byggde sandslott
.
 
På eftermiddagen körde jag ett dubbelpass, först bodystep och sen bodypump.
Vid min sida hade jag Sarah och Milla :)
Tur va väl det då de stängt av luftkonditioneringen över midsommar och glömt sätta på den igen så
det va sjuuuukt svettigt. Så det va skönt att ha brudarna som peppade då.
Fick denna fina presenten av Milla:
 
24/6= Jag va ledig, Vilma och jag hängde i lekparken i trädgårdsföreningen på förmiddagen.
 
Efter lunch tyckte jag Vilma va lite varm, det visade sig att hon hade feber :(
Så tisdagen 25/6 fick Markus och jag pussla lite för att få ihop det.
När jag kom till jobbet i tisdags så möttes jag av detta:
Har världens bästa kollegor ♥
Önsdagen 26/6 va jag ledig så då löste det sig.
Pyssel med sjuklingen....
Jag är rätt nöjd, blev ganska lik ;)
 
Torsdagen och fredagen kom Vilmas farmor in och va barnvakt.
Vilmas feber försvann under onsdagen men hon va fortfarande trött så eftersom att farmor kunde va barnvakt så hoppade vi dagis :)
Dock fick jag tillbaka min förkylning under fredagen (va ju förkyld vid midsommar några dar, sen fick jag nog Vilmas skit) feber och huvudvärk.
Men med lite Alvedon så överlevde jag jobbhelgen
Jag jobbade helgen 29-30/6.
Den 1/7 jobbade jag 9.30-17, hoppade träningen på kvällen.
Kände mig inte helt fit for fight så det blev en lugn familjekväll.
 
2/7 = Vilma 3 år!
Grattis våran stora tjej!
 
Vi vaknade några sekunder innan Vilma så vi hann plocka fram paketen, tända de 3 ljusen
men där vaknade Vilma så hon satt yrvaket i sin säng och tittade på alla ballonger och pippi långstrump vimplar som vi satt upp i hennes rum.
Vi sjöng ja må hon leva och sen blev det en gemensam frukost.
Men vid 07.45 satt jag i bilen påväg mot mamma och pappa för att sedan åka
vidare till Norrköping för att gå på begravning.
Vilmas farmor  va snäll och kom in och va barnvakt då Markus jobbade.
Jag kom inte hem förrän kl 18, likaså Markus som  varit iväg efter jobbet.
Så vi åt lite kvällsmat och Vilma fick några fler paket av oss.
 
3/7=
 Jag var ledig, Vilma och jag hängde i lekparken i Trädgårdsföreningen
på förmiddagen. Vad vi gjorde? Gungade såklart ;)
 
Efter lunch hakade vi på syrran och Skorpan till Tinnis.
 
Efter kvällsmaten åkte vi till Holmetorp för att lämna Vilma hos farmor och farfar.
Både jag och Markus jobbade i torsdags, och de tog henne gärna över natt.
Hej, att sova en hel natt tackar man aldrig nej till ;)
(Farmor och farfar är snälla och ställer upp som barnvakt de dagarna vi jobbar fram till semestern
 då vi inte va så sugna på att ha Vilma på sommardagis då det inte kändes bra förra året)
Mot farmor och farfar!
 
Mackan och jag åkte och storhandlade på Maxi efter att vi lämnat Vilma
i Holmetorp. När vi plockat in all mat i kyl & frys så gick vi en promenad runt stångån.
Hur mysigt som helst!
I torsdags jobbade jag 9.30-19.30
och i fredags 9.30-17.00.
(Jättelänge sen jag slutade tidigt på en fredag, så det va
skönt, att få lite fredagsmys ihop med familjen)
Vi fick middagsbesök av Milla i fredags, himla trevligt!! :)
 
Så, en liten kort sammanfattning om va som hänt sen sist!
Det lär väl dröja en vecka eller två innan jag skriver igen ;)
Eller näe, det får bli ett inlägg om lördag och söndag snart..
kanske imorgon..vem vet ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback