Lördagkväll

2013-03-23 @ 22:09:20
Lördagkväll: Mackan tittar på nån "konstig" film och jag läser lite bloggar och slösurfar.
Tänkte passa på att uppdatera bloggen med.
I tisdags va det riktigt skitväder ute rent ut sagt, det snöade och blåste
men det hindrade inte Vilma och mig från att gå ut en sväng.
Vi gick till trädgårdsföreningen, det första Vilma säger när
vi närmar oss lekparken är.
-Mamma, inga barn här....
Nope, det va helt tomt så vi hade hela lekparken för oss själva.
Dock fick Vilma gunga bakofram i gungan då det snöade rätt in i ansiktet på henne.
 
Inne målade vi med fingerfärg, Vilma använder hellre pensel än fingrarna
när hon målar...lite fin i kanten ;)
 
Mackan kom inte hem så sent ifrån sitt jobbmöte så
vi fick lite familjemys innan det va läggdags för Vilma.
 
I onsdags va det väl inte direkt solsken och +25 grader ute heller,
utan snö och blåst och kallt.
Men vi klädde oss varmt och trotsade det tråkiga vädret.
Fick sällskap av Linus och födelsedagsbarnet Skorpan :)
Vilma tyckte det va roligt o plocka is.
 
 
Vilma hjälpte mig med kvällsmaten, eller hjälpte till och hjälpte till.
Hon byggde korvtorn och när jag skulle ta korven och lägga den i stekpannan så
sa hon till mig på skarpen att det va minsann hennes korv ;)
 
Efter kvällsmaten och lagom till Bolibompa kom Vilmas farmor och farfar
för att hänga lite med Vilma då Mackan va på kurs och jag så himla gärna ville träna.
Mina träningstillfällen va tis och ons, alla andra dagar jobbar jag men Mackan skulle ju
va borta både tis och ons kväll men så erbjuder sig Vilmas farmor och farfar att komma in!
TACK!!!
 
I torsdags jobbade jag 14-20 vilket innebar att Vilma och jag hann
gå ut en sväng på förmiddagen innan det va dags för jobb/dagis.
Vi tog en sväng till lekparken.
 
I fredags jobbade jag 10-16.
Det innebar att jag och Mackan hämtade Vilma tillsammans.
Precis när vi skulle visa oss så hörs en smäll, japp Vilma fastnar med foten på en
madrass och slår huvudet rätt in i väggen :(
Lilla hjärtat, gjorde ont i hjärtat o se henne så ledsen.
Det slutade med ett ömt bakhuvud men ingen bula/hjärnskakning.
Hem för lite kvällsmat och sen åkte vi till Maxi för att fylla upp kyl & frys.
 
Idag har jag jobbar 10-17, har haft en riktigt rolig dag på jobbet.
Det brukar ju alltid spåra ur/bli felsägningar när jag och Sarah jobbar ihop ;)
Med Sarah vid min sida på jobbet har jag aldrig tråkigt ♥
+ att vi klarade dagsmålet med många kronor  :D
Eliten som jobbade ;)
 
Mackan och Vilma hängde ute med Forsbergs på förmiddagen :)
Ringde Mackan på lunchen, då berättade han att Vilma hade varit nära på att
ramla ner i en dagvattenbrun...hon hade "bara" ramlat ner med ena benet,
det hade tydligen inte suttit några skruvar på locket
så det gav vika när Vilma gick över det :(
Och sen när de kom in så hade hon slagit huvudet i köksbordet.
Det går inte så bra för henne just nu ;)
Ikväll har vi haft soffmys, tittat på Pippi Långstrump och tvättat några maskiner.
 
Imorgon väntar jobb 11-17.
Nehe ni, nu är det läggdags här hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback