Inne på andra arbetsveckan...

2014-08-12 @ 19:37:58
Poff sa det och 4 veckors semester var slut... 
Som vanligt så går det alldeles för fort...
Vi är inne på våran andra arbetsvecka nu....
Så vad hände förra veckan? Inte mycket ;)
 
Måndag 4/8
Började arbetsveckan med ledig dag (!) Tack för den! :)
Så vi drog till Rängen med Linus, Skorpan & Grynet och njöt av det fina vädret.
 
Tisdag 5/8
Jobbade 12-20
 
Onsdag 6/8
Ledig igen (!!) 
 
Hahah, säger inget ;)
Jag städade i våran byrå och slängde allt på sängen.
Helt plötsligt så vänder jag mig om och ser den här tokstollan! ♥
 
Lekparkshäng:
 
Bakverkstad:
 
Torsdag 7/8
Jobbade 12-20
 
Fredag 8/8
Jobbade 9.30-17
Vilmas farmor & farfar var här på lite kvällsmat.
Farmor hade hämtat Vilma lite tidigare på dagis :)
När de åkt hem blev det storstädning i badrummet, kul fredagkväll...haha jag får mina ryck ;)
Vi hann inte med badrummet och vardagsrummet på semestern...
övriga rum blev dock storstädade :)
 
*Dagis ringde till Markus på förmiddagen och berättade att Vilma blivit getingstungen på läppen.
Det hade varit krokodiltårar, vilket jag förstår för det gör satans ont att bli getingstungen :/
De hade gjort så gott de kunnat för att få ner svullnaden men de gick iaf iväg till vårdcentralen så de fick titta på det där.
Marie (fröken) ringde tillbaka till Markus efter besöket på vårdcentralen för att berätta hur det gått.
Vilma hade varit jätteduktig, låtit doktorn titta på läppen. Svullnaden hade börjat gå ner och det såg bra ut.
 
Lördag 9/8
Jobbade 9.30-17
Efter att ha varit inne i stort sett 3 dagar så kände jag att jag behövde lite frisk luft.
Så drog på mig löparskorna och tänkte köra 5km. 5km blev sedan milen i spöregn.
Det regnade ifrån start till mål...härligt! :p haha
Jag var som en dränkt katt när jag kom hem...nackdelen med regnet var att mina hörlurar åkte
ut hela tiden för att jag var så blöt så det var lite irriterande att behöva springa och stoppa in dem hela tiden.
Jag kan ju inte springa utan musik så jag hade inget val ;) haha
 
Söndag 10/8
Jobbade 10.30-17
Efter lite kvällsmat ihop med familjen så hojjade jag bort till Milla för att hjälpa henne
att slänga ut kläder på Tradera.... :) 
 
Måndag 11/8
Jobbade 9.30-17.
Jalla  jalla hem för kvällsmat och byta om till träningskläder för att sedan möta upp
tjejgänget (Jennifer, Milla, Therese, Sarah) för ett bodystep pass :) 
Svettigt värre! 
 
Tisdag 12/8
LEDIG! 
Började dagen med ett tandläkarbesök för Vilmas del, 4-årskontroll.
Full fart mot tandläkaren! 
 
Sen körde vi lekparkshäng i nästan 3 timmar :)
'
Hem för lunch, sen kom minf fina vän Emma förbi med sin lilla Ebbe ♥
Sen tog jag tag i strykhögen och hann även påbörja storstädningen
i vardagsrummet. Bara vitrinskåpet och fönstrena kvar.
 
Imorgon kör vi jobb igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback