En riktig jul

2007-12-04 @ 11:00:10
I söndags kväll låg vi i soffan och myste..åt lussebullar och pepparkakor :)
Hade tända ljus och tittade på årets julkalender En riktig jul...*mysfaktorn va hög*
Jag gilla förra årets julkalender...kalla mig barnslig men årets julkalender va också bra...
efter ha sett 1: och 2:a avsnittet ville jag se mer :P Är som småbarnen...men julkalendern tillhör min jul!
Damn!! Jag har ingen chokladkalender i år....hur ska det gå-....har haft det enda sen jag va liten...
Fredagen va det jobb till 20 som gällde sen gjorde vi Tacos här hemma och tittade på Idol...
Oki, Amanda sjöng bra ...enda gången hon inte sjöng falskt! Men jag hoppas på Marie!!!
Lördagen bestod av shopping...vi åkte till Cloetta i Ljungsbro och köpte massa godis!! Skumtomtar (alias tomtar som klämmer i burk) *hihi* Sen mötte vi upp syster och Linus vid Elgiganten för o fixa en julklapp till mamma och pappa, en bärbar telefon (deras har gått sönder) Sen åkte de till Maxi och vi till Ikano....Köpte lite julklappar till Ella och Lisa och Markus mamma och pappa. Sen åkte även vi till Maxi och handlade lite...
Vi va INTE ensamma i Tornby!! Sjukt mkt folk.... o folk kör ju som om de inte hade körkort...*suck*
Sen hem och fixa lite käk...tittade på sagan om konungens återkomst. Sen kom Jens och Hanis och hämtade oss, hem till Hanis en sväng och sen vidare till Vobbe och Emelie :) Det va trevligt men kan inte påstå att det va den roligaste festen jag varit på men men...Hade Hanis, Jens, Mange och Markus och prata med :) 
Hände en liten olycka...en kille vid namn x va ganska full, råkade välta omkull en högtalare...Högtalarna kostade ett antal tusen styck....så stämningen va la sisodär....Grejen va den att x fummla med armarna och överkroppen och nuddade inte ens högtalaren med tån (vilket han påstod) så han halta omkring på ett ben och det va sååå synd om honom...Gaaah såna människor gör mig såå irriterad!!!! Det va faen i mig inte ett dugg synd om honom....
Sen drack han bara mer och mer...däcka....jag och Emelie tyckte att det va läge för honom o gå hem, men han tyckte inte det...vi lyckades få honom till hallen, men då hade han varken jacka lr skor när han kom...
Jäkla småbarnsfasoner...haha!!!! Men vi hitta hans skor...han vägra ta på sig dom...jag frågade varför...han sa att han brytit tån *asg* Sååå synd sa jag, bäst att du går hem o sover lite och går till vårdcentralen imorgon!
Efter många om och men så gick han iaf....Sen hämta hans kompis upp honom igen.... men sen gick han självmant...sen vid 2-tiden åkte vi til Max och käka och sen hem och tittade klart på Sagan om konungens återkomst. Så nu har jag äntligen sett Sagan om ringen!!! *wieee* Visst de va bra men nu får det faktiskt dröja ett par år om jag ska se dem igen...de är ju så långa...Jag gillade inte gollum....han va äcklig..på allvar så tyckte jag han va läskig :P Fatta inte att de filmerna är från 11 år...haha jag är visst lite känslig :P
I söndags vakna jag vid 10-tiden...snäll som jag är så tänkte jag att Markus kunde få sova...så jag låg och läste lite, började på boken Skuld av Karin Alvtegen

Vid kl 13 började jag bli hungrig så väckte Markus då :P Hade nästan läst klart boken, bara 20 sidor kvar.Den va riktigt bra :) Trodde inte det efter ha läst på baksidan...men hade fel.
Hade en slapp dag i söndags....va en sväng hos mamma och pappa. Vi tittade på Harry Potter och Fenixorden (har visst bara titta på sånda fantasyfilmer på sistone) Måste säga att Gandalf ifrån Sagan om ringen och Dumbledore i Harry Potter va lite lika varandra.
Har satt upp julgardiner också...fixat adventsljusstaken :) Nu är det riktigt mysigt här hemma...!!

Nehe nu får det va bra för idag, måste göra iordning mig och åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback