Ratatouille

2007-11-06 @ 11:00:45
Tror att jag börjar lära mig att stava till det ordet (bara för det så stava jag
säkert fel i rubriken ) *asg* Vi har fått så mkt Ratatouille saker på jobbet som jag
lagt upp (endel av det iaf) ...haha stod o svor de första gångerna jag skulle stava till det..
haha va de tvungna o ha ett såntdär långt o svårt ord :P haha
Vi såg filmen här hemma igår :) Den va faktiskt rolig...värd att se.
Så vad hände i helgen?! Det blev en lugnt helg....efter en vecka med sjukdom
både från min och markus sida så va det skönt med en lugn helg.
I lördags morse bakade vi frukostbröd eller Markus bakade frukostbröden och
jag bakade dumlekakor :) Ganska duktigt jobbat en lördagmorgon :)
Efter det så åkte vi till Media Markt i Norrköping....Stort va det, o mkt mkt saker fanns det....
haha rena drömmen för Markus ;) Efter det åkte vi till morfars grav och tände ett ljus o la en ros där. O sen hos farfar vid minneslunden...ett ljus o en ros. Sen hem o laga mat....Afrikansk fläskfilé *kalasgott*
Sen hade vi en slapp kväll...ett par one tree hill avsnitt och sen kollade vi på Oceans thirteen. Riktigt bra film, alla
tre filmerna är bra....=) Somnade i soffan i lördags...så skönt...haha Markus gjorde ju det i fredags så min tur i lördags :P
I söndags skulle vi hjälpa pappa o bytta till vinterdäck på sina bilar....båda bilarna är helt nya och killen som pappa köpte dem av garanterade att det va samma bult på sommardäcken som vinterdäcken....pappa va lite tveksam och ringde och frågade en gång till...men svaret va detsamma....så vi börjar byta...neeee bulten är inte alls densamma *arrgh* Bara o sätta på däcken igen...testar ¨på andra bilen....va likadant där....bulten passa inte...så det skulle va andra bult till vinterdäcken....*smått irriterande när killen är 100% säker på sitt svar*
Men men vi gjorde ett försök o byta på min bil....de tre första däcken går bra....kommer till det sista..-.
yepp, då är det punka på det *arggh*
Det gick inte sådär jättebra för oss i söndags :(
På kvällen hade Markus träningsmatch i Skäggetorp....men han skulle ej va med o spela, kände sig inte riktigt bra än....Emma och jag tog oss en promenad till Skäggetorp i söndagskväll för o titta på matchen :) Vi tiggde dock skjuts hem, kl va 22. 
Nehe, om man ska ta o hoppa in i duschen nu o sen pallra sig ner till Edward för o jobba första passet där ....kör till 20:00 på Ikano sen.
Förresten har läst ut främmande fågel av Anna Jansson nu *riktigt bra*
Börjat på den 8:e o senaste boken av henne, Pojke försvunnen.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback