Bra slut

2008-01-29 @ 11:58:05

Igår va ingen bra dag.....Jag va la hyffsat pigg och glad när jag kom till jobbet. När jag öppnar dörren
är det första jag ser en sur Ulrika...(nice, en sån dag tänkte jag för mig själv) Vi hade inga fungerande datorer
nämligen så hon hade hållt på med det under morgonen o försökt fixa till det...sen hade hon en säljare kl 10 sen skulle hon in till butiken i stan och sen va hon inte helt frisk efter sin förkylning heller så hennes humör va inte på topp....Ute i butiken stod jag och Britt o kunde inte göra någonting, man blir smått handikappad när datorerna inte funkar....kan ju inte fortsätta mer returer eller göra inleveranser....O i fåtöljen sitter Ulrikas säljare o väntar....väntar...väntar..Ulrika sitter i telefon med datasupport....de kan inte lösa problemet men ska ringa upp igen...Ulrika påbörjar sitt möte med sin säljare..hinner gå 10 min sen ringer datasupport o ska prata med Ulrika o så sitter den stackars säljaren där ensam igen.....efter 30 min ringer Ulrika ut till mig i butiken och säger du får fortsätta med min säljare o så lägger hon på...
Ehh...där står jag med ett frågetecken i pannan....Har aldrig haft en säljare förut....Men han va supertrevlig och förklarade allt för mig....haha sen när varorna kommer, skyll på mig ...haha köpte hem både det ena o det andra ;)
Så kan det gå när man släpper lös mig....haha mitt första säljmöte gick iaf bra :D
Fick gå på tidigt lunch (va inte så sugen på det eftersom jag skulle träna efter jobbet men det va bara o knata iväg)
Allt vi sålde va vi ju tvungna o skriva ner på papper så vi kan föra in det i datorerna sen när de funkar så all försäljning stämmer...så vi hade en himla massa papper överallt....
Jocke (Ulrikas man)kom  vid 15:30 tiden o "knäppte med fingrarna" så funka våra datorer helt plötsligt. TACK!!!
Så då va det bara o stå o föra in alla varor vi sålt ......Sen hade fått varor som vi skulle göra inlev på....sen kom 2 pall med engelska böcker.....returer skulle fixas-....lite smått rörigt....Samt en tjatande Kerstin....Gaah höll på o få tuppjuck på henne....Eftersom vi inte hade några datorer så kunde vi ju ej kolla priser va saker o ting kostar....Maria kan du kolla den....kan du kolla vad den kostar...Maria är den här beställt....Vad är det för skillnad på dessa.....bl.a bl.a......Jisses...sluta tjata på mig!!
Sen när kl va 18 så tänkte jag pysa iväg,,,lite smått stressad eftersom jag och Sarah skulle träna...Ska förklara för Britt vart jag är i min inlev på engelska böcker eftersom att jag är i stan idag fram till 16...så de vet vart de ska fortsätta...Britt står snällt o lyssnar o försöker hänga med....Jag säger det att Edvard har fått 1/3 av alla de böcker som ligger på vagnen.
Kerstin kläcker då ur sig....Han har ju inte alls fått dem, de står ju där ute...Gaaah...snälla inte nu när jag är stressad ....Sen står o o babblar om annat så hon hör inte vad jag säger....Precis när jag säger hejdå o går så säger hon, men vilka böcker va klara då....Va f*n det är ju det jag stått o sagt ju....
Så smått sur åkte jag hem för o hinna få i mig ett äpple och byta om...Markus ringer på vägen hem o säger ....
jag kanske gjorde nåt mindre smart nu men jag bjöd hem Tobbe & Åsa ikväll....
Fine....jag är inte hemma, jag ska iväg o träna....när jag kommer hem hade jag tänkt o hoppa in i duschen och sen äta mat,,,,känns lite sisodär när man har besök...så blev jag ännu mer sur....
Så när jag kom till träningen va jag måttligt glad....Men tack vare min underbara Sarah så fick jag prata av mig =)!!!
Sen va vi båda peppade på body pump!!! Hahah, hade lite ilska som skulle ut!! :)
O till råga på allt så filmade de träningspasset....haha....Jisses vilken dag.
Men men...kvällen slutade iaf trevligt...Vi spelade Lika par leka bäst...Tobbe & Åsa vann som vanligt, skyller på att
jag och Mackan inte hade nån bra dag :P hahah...
Aja, bättre dag idag (hoppas jag)
Nu ska jag käka lite och sen ner till Edvard och jobba fram till 16 och sen kvällen på Ikano.
Tjingeling


Kommentarer

Postat av: Lovisa

Du kan få slå på mig lite bejbi;) å avreagera dig

2008-01-29 @ 20:54:23
URL: http://loveijsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback