Midsommar m.m lite kortfattat

2008-06-23 @ 08:50:35

Vi tog oss en välförtjänt sovmorgon på midsommarafton....
Mackan spela tv-spel ett par timmar * host, haha tiden går ju så fort när man har roligt* ;)
Jag va ute och gick en sväng ....
Sen åkte vi ut till Markus föräldrar där även hans bror med familj befann sig.
Vi åt midsommarmat (dock gällde detta inte mig då jag varken äter sill eller gräddfil o allt vad som hör till dessa
midsommarbord/julaftonsbord) Tur att Ella & Lisa va där så det fanns "barnmat" :P
Drack snaps och hade det riktigt mysigt, åt en himla massa jordgubbar....jordgubbstårta..
Det kändes inte som om vi gjorde annat än o åt....Men gott va det!
Spelade kubb och boccia =)
Det va en hyffsat lugn men mycket trevlig tillställning :) Sov dock inte så skönt, då vi sov på en madrass i tv-rummet,
låg med huvudet precis vid deras dvd/box som vibrera och hade mystiska ljud för sig, samt att klockan på dvd:n lyste upp nästintill hela rummet, men några timmars sömn fick jag....sen kom Ella och Lisa in och skulle titta på disneykanalen...
Hej hå, pigga och glada va det bara o stiga upp :)
Dock piggna jag till när vi kom hem, fick för mig att jag skulle tvätta.....tvättade köksfönstret också....haha nåt fel är det på mig :P Men himla fint blev fönstret iaf, måste ta tag i de andra fönstrena också...så jäklans skitiga! Mackan hade det gött o spela tv-spel :)
Mina två-dagars ledighet gick fort över, i söndags va det dags för jobb igen.
Den dagen bara försvann, har aldrig vart med om att en arbetsdag har gått så himla fort (!) (Kanske under julruschen)
Kändes som om vi knappt hann öppna innan det va dags o stänga.....haha
Hann iaf klart med almanackorna (de ska dock levereras in hos Edvard, morgonens sysselsättning) Jag hade Stina till min hjälp men Kerstin va en jäkel på att "sno" henne ifrån mig :P hahaha
Lotta & Lasse kom kring lunch och förgyllde våran dag, det behövdes visserligen, så kunde vi andra fortsätta med varorna, det va väldigt mycket folk och vi fick en bra kassa i slutet av dagen. Lotta & Lasse hade cirkulerat på parkeringen ett tag för o hitta en plats...


Vi har sett två filmer i helgen också:
DVD Film: I Know Who Killed Me
Flags of our fathers va riktigt bra!
I know who killed me va en inte alls bra......riktig B-film


Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback