3 år + vårstädning + kryckor

2008-05-07 @ 14:06:47
Oj mer än en vecka sen som jag skrev blogg. Har inte riktigt haft den tiden, har vart mycket på
sistone både på gott o ont :)
Jag kom igång med Body Pumpen igen efter min förkylning förra ons 30/4.
Dock tog jag det väldigt försiktigt, körde med mindre vikter än vanligt.....
Efter passet satt jag och Sarah här hemma och pysslade med scrapbooking :)
Äntligen har jag kommit igång med det (Tack Sarah) Dock tror jag inte att jag kommer sätta mig ner
själv o pyssla med det, jag har jämt 100 saker jag ska göra så ska försöka flirta in mig hos Sarah så kanske vi
kan "scrappa" ihop fler ggr.
Vi firade inte så mycket Valborg direkt, tackade nej till inbjudningar till grillfester m.m.
30/4 är våran dag, vi firade vår 3 årsdag med middag på Afrodite. På tu man hand *ler*
Det va supermysigt, god mat och mysigt sällskap. 

Jag älskar dig




Jobbade 1 maj, jag och Sarah va i stort sätt själva hela dagen. Fredrik kom vid
lunch så jag o Sarah kunde luncha. Visst va det trevligt att det bara va jag och Sarah men
jisses vad segt det va :( Aja dagen den gick iaf.
Efter jobbet blev det Body Pump med Sarah =) Denna gång körde jag samma vikter som jag brukar...I´m back!
Jobbade 13-20 på fredagen, skapligt avundssjuk på Markus som va ledig tors, fre, lör o sön....
Aja nån måste ju jobba o dra in pengar till hushållet ;) haha
Körde Body Pump på lördagförmiddag, ni kan inte ana hur skönt det är att vara igång igen! I´m happy :D
Hann med en sväng på stan med Emma också =)
Markus hade fotbollsmatch i lördags, inte nog med att de förlora han blev sparkad på foten också så han hoppar numera på kryckor...*tycker så synd om honom....*



Trodde först att han skoja med mig bara för att jag pratat om att vi skulle ha en stor vårstädning den helgen.
haha men näe det va faktiskt synd om honom på riktigt ;)
Så jag fick vårstäda själv....tvättade fönstrena, dammsög, skaka mattor, torka skåp o lådor, rensa garderoben m.m.
När klockan va 22 i lördags kväll så hade jag tappat energin lite så la mig i soffan och slappa. Dock hade jag badrummet kvar och det är i skrivande stund fortfarande inte städat :P haha det värsta man kan göra är o göra uppehåll i städningen för då kommer man inte in i det igen....det tar ett par dagar iaf.
På söndagen åkte vi ut till Holmetorp för o låna ett par kryckor....satt och fika i solen och bara hade det underbart!
tills jag kom på att vi hade tvättstugan och att vi va tvungna o åka till apoteket för o köpa smärtlindrande salva och värktabletter, lindor och tejp till Markus.
Så tvättstugan stod på schemat söndageftermiddag, åkte hem en snabbis till mamma och pappa och kolla läget där hemma =) Den lediga helgen gick sjukt fort..... :/
Jobbade 10-18 i måndags och sen stod Body Pump på schemat =)
La på mer vikter på biceps *känner mig duktigt o aningen stark* hihi så nu kan jag banne mig inte sänka igen utan nu får det va lite jobbigt under bicepslåten ;)
Dock är jag besviken på att jag inte kände någon träningsvärk efter :( Trodde jag skulle få det efter att jag lagt på mer vikter....men icke sa nicke
Jobbade 13-20 igår, känns lite sisodär o åka hemifrån när Markus är hemma, han ska va hemma hela denna veckan....han är aningen uttråkad av o sitta inne.
Va och körde lite gym imorse och passa på o sola också....Mmm härligt! Va längelänge sen jag sola nu. Det va välbehövligt. Och nya rör hade de fått, vilket märktes ;) haha
Hojja hem och satte mig på balkongen och njöt av solen! :)  Markus är med pappa på jobbet, dock inte för o jobba utan han sitter mest o njuter av solen, han behövde komma ut lite. Pappa jobbar i Vadstena, i nåt hus som tydligen ligger jättefint precis vid vattnet...så där ute är de två idag. Sist jag prata med honom satt han i solen och läste senaste Hemmabio-tidningen :)
Nu ska jag pallra mig iväg till frisören *Äntligen* Är så sjukt trött på mitt hår!!! pepp!!

jisses vilket långt inlägg detta blev....Undrar om det är någon som orkar läsa allt....

Byebye

Kommentarer

Postat av: Sarah

Nej, jag orkade inte läsa allt, jag slutade halvvägs! Haha! Det gjorde jag inte alls. Usch vad trist det var på jobbet idag. INGA KUNDER ALLS! Hatar den här dötiden innan pocket-sommaren börjar.
Hmm, scrappa mera? Visst, men då får du flörta ordentligt! Haha!
Ses imorrn!
PUSS

2008-05-07 @ 21:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback