Spelkväll med jobbet

2008-11-15 @ 12:34:47
Jag tog mig igenom arbetsdagen men va sådär sugen på att åka vidare till Edvard
för spelkväll med jobbet, trött, hängig, hungrig och längtade mest hem till soffan. Men det va bara o ta sig i kragen (som jag faktiskt hade) och åka dit, min älskling agerade taxichaufför så han kom o hämtade mig på jobbet och skjutsade mig
till Edvard. Mötte upp Fredrik utanför porten och så åkte vi och hämtade pizza *mums*!! Alla va nog lika hungriga för det la sig en tystnad när pizzakartongerna öppnades ;)
Sen satte vi igång och spelade, vi testade 3 spel ifrån Användbart Litet Förlag =) 
Glömde o ta kort på första spelet vi spelade så "lånade" en bild från deras hemsida.

Användbart Litet Företag Trodde du ja!

Vad tror och tycker dina vänner om Dig?
Tänk om någon skulle fråga dina vänner:
- vad du tycker om...
- om dina fantasier...
- vad du aldrig skulle våga göra...
- vilka fördomar du har...
osv...
 

Säg samma sak med andra ord, under tidspress!
Dela in i lag. Timglaset vänds. Ta fram en pollett och säg vad som
står på polletten,fast med andra ord.
Du läser... "en lång böjd sak som används när man skall ta på sig det man brukar ha på fötterna".
När din lagkamrat sagt "skohorn",
tar du raskt nästa pollett...
"När det stora som lyser på himlen börjar försvinna på kvällen."
Svarar lagkamraten inte "solnedgång" på en gång utan tvekar,
börjar motståndarna tuta i sina pipor för att stressa och öka intensiteten ytterligare!



En spelare får ett hemligt ord, t ex badboll.
Nu ska du, samtidigt som du är under TVÅNG, försöka lista ut det hemliga ordet.
Till din hjälp finns det frågor på spelplanen som t.ex storlek,
ljud, doft etc. TVÅNG kan vara: att tala med finsk brytning,
 inleda varje mening med "visserligen är jag en idiot men...
" eller att hela tiden hålla ett
finger på din näsa eller...
Ofta gäller flera TVÅNG samtidigt! Som du förstår
blir det inte bara roligt - det blir 
hysteriskt roligt!

Min favorit blev nog helt hysteriskt.....ojojoj vad jag skrattade! Alla fick tvånget att
säga "Det går lika bra med selleri med "uppdragen" överläpp!!
Skrattar fortfarande åt det.......
Om alkoholintaget hade varit större så tror jag att spelet "Trodde du ja" hade vart ännu mera roligt.
T.ex luftjucka i tre olika samlagsställningar m.m....det va ingen som antog den utmaningen......
O andra sidan så va det ju ett partyspel så med lite mer alkohol i kroppen så hade vi nog släpp loss lite mer :P
Spelet "Med andra ord" va ganska lungt och sansat....men jisses vad man kan få tunghäfta under tidspress....
Jag och Sarah va i samma lag, jag skulle förklara ordet fattiga riddare för Sarah.
Rika soldater *klockrent enligt mig själv......haha och Sarah tog den även om de övriga runt bordet inte fatta någonting*
Fick även ordet Kusin vitamin.......aningen klurigare...den är orange ...apelsin är rikt på det....Sarah kommer fram till vitamin......släkting till dig säger jag och tittar på Sarah.....Eeehhh Citron?! ....hahaha
KUSIN VITAMIN!!!!
Kan inte säga annat än att det va en mycket trevlig kväll med mycket skratt! :)


Har ett par videos också men går ej o lägga upp dem här
så jag behåller dem för mig själv ;) hahah

Tjingeling


Kommentarer

Postat av: Hanna

Det lät som roliga spel det där... Vad har du annars haft för dig i helgen då? Nejdu inget innebandy-fruande för min del.. Har jobbat. Men nästa år har vi fått fler schemalagda lördagar (14 st ist för 12!!) så då ska jag axla rollen som stödjande supporter! haha. Räknar med dig då också =) Jobbas det för full iveckan annars då? Jag börjar inte förräns kl 12 idag så det blir nog en promenix snart. Ist för bodypumpen :P Ha det fint! kram kram

2008-11-17 @ 08:16:16
URL: http://msfashion.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback