Nu ska vi äntligen få lite julkänsla

2009-12-26 @ 16:59:08

Vår jul blev inte riktigt som planerat, tanken va att vi skulle fira julafton ute hos Mackans föräldrar men hans mamma åkte på en förkylning när de kom hem (23: dec) ifrån 2 veckor på Kanarieöarna så det blev inget.
Så vi myste runt i myskläder mest hela dagen, låg i soffan och såg på Kalle Anka....
Vid 16-snåret tog vi tag i vår dag och klädde på oss och gick ut på en liten julpromenad :)
Kylen ekade aningen tom...tanken va ju som sagt att vi skulle ätit julmat ute i Holmetorp...Men vi hitta lite pommes och grillkorv i frysen...haha lyxigt värre på julafton ;)
Sen blev det mysdress resten av kvällen ;)
Mackan och jag bestämde att inte köpa några julklappar till varandra i år utan istället spara dem för framtida husköp *moget va ;) * haha
Men vi fick öppna några julklappar iaf, Mackan fick en fin ljusstake ifrån sitt jobb och jag fick jättefina martiniglas och rikspresentkort ifrån mitt jobb. Superfint armband och presentkort på H&M av Sarah och en jättefin tekopp + fat, te och tesil av Stina. Tack snälla!!
Glömde ta kort på ljusstake och rikspresentkort.....

Juldagen vaknade jag upp med en näsa full av snor *tjoho....*
Vi spenderade även denna dag i mysbrallor...myyyyysigt värre.
Vid 16:30 kände vi att det va dags att få oss nåt i magen men kylen ekade fortfarande tom..
Vi styrde bilen mot Maxi, som precis drog ner gallret när vi klev ur bilen. TACK :P
Så vi fick åka till Coop, hitta inte för fem öre där men vi fick med oss det vi skulle tillslut. Fast det va lite mysigt, vi va väl ett 10-tal kunder i hela butiken, lugnt och skönt, ingen stress :)
Kvällen fortsatte med mysbrallor och soffläge.......
Så jag kan väl inte påstå att jag fått så mycket julkänsla dessa dagar. Har känts som vilken helg som helst :P
Men tänkte ta igen lite ikväll, för strax är det julfirande uppe hos syster och Linus.

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback