Powerwalk + liljekonvaljer

2009-06-04 @ 14:56:59
Va ledig igår och är även ledig idag....
Brukar sällan inträffa att jag är ledig 2 vardagar på raken
så nu är jag en gnutta rastlös :P
Helgerna går an när man är ledig 2 dagar på raken för då är ju Mackan hemma....
Igår sysselsatte jag mig med att
*stryka
*dammsuga
*moppa golven
*lösa korsordet i senaste VeckoRevyn
*påbörja en önskelista (fyller ju gammal snart.....)
*tvättstugan mellan 14-22
*step konditions pass 18:30-19:30
*Läsa ut Höstoffer av Mons Kallentoft
hostoffer


Höstoffer är tredje delen i Mons Kallentofts uppmärksammade serie om kriminalinspektör Malin Fors, som inleddes med de kritikerhyllade böckerna Midvinterblod och Sommardöden.

Regnet vräker ner över slottet Skogså utanför Linköping, dropparna faller tungt över markerna och kroppen som flyter i vallgraven. Advokat Jerry Petersson, nybliven slottsägare och känd för sin hänsynslöshet, kommer inte att ta några fler uppdrag. Men hur har han hamnat i vallgraven?

Kriminalinspektör Malin Fors misstankar riktas snart mot de tidigare ägarna av slottet, den högadliga familjen Fågelsjö, som knappast med glädje kan ha velat sälja sitt släktgods till uppkomlingen Jerry Petersson. Men skulle försäljningen verkligen vara en orsak till mord? Och vem var egentligen människan Jerry Petersson, bakom it-miljonerna, de dyra kostymerna och konsten?

Jag tycker att den va bra, men har fortfarande lite svårt för när " de döda" talar....
Va ju så även i Midvinterblod & Sommardöden, men väntar på att den fjärde delen ska komma ut! Vill veta hur det går....!

Idag har jag vart ute på 1, 5 timmes powerwalk, riktigt skönt även om det kom ett och annat regnstänk.
Gick förbi Valla och plockade mig en bukett liljekonvaljer :) ååh...det luktar så gott i köket nu!! :)


När jag kom hem så började det regna ordentligt, bra planerat Maria ;)
Annars har jag inte gjort så mycket mer ....fastnat vid datorn en hel del.
Emma och jag skulle ha hittat på nåt men hon va tvungen o jobba på sin hemtenta som ska in imorgon så blev inget.
Funderar på o traska ner på stan en sväng......men först ska jag göra sit-ups på min balansboll...Beach 2009 :P haha
Nästa på schemat är fika med Carro kl 18:00 :)

Shit, måste ju upp till syster och vattna blommorna också, bäst o göra med en gång!!

Tjingeling

Kommentarer

Postat av: Sarah

Ursäkta, vad sa du??

Så länge du är yngre än mig så får du inte kalla dig själv gammal... =oP



Mmm, vi hade en spion inne från Akis i Norrk, och han pratade mycket och länge om Kallentoft... Tydligen går den rätt bra där också. =o)



Nyfiken på nya passet ju... Får fråga när vi ses på jobbet sen!



Puss puss

2009-06-05 @ 09:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback