Tomhet

2009-06-12 @ 11:20:21
Precis så känner jag mig, har jag känt mig sen i tisdags. Tomhet.....
Trodde inte att jag skulle ta det så hårt men det gjorde jag visst....
Pappa och jag va över igår för att se henne en sista gång....
visste inte riktigt hur jag skulle göra,
ville jag se henne död eller .....
men när jag ändå stod utanför avskedsrummet så kände jag att jag ville gå in och säga hejdå till farmor.
När jag ändå stod där utanför......
Vi åkte ner med en sköterska ner till källaren där det va en lång lång gång och längst bort i gången låg avskedsrummet.
På vägen dit småpratade pappa och sköterskan lite...själv gick jag tyst. När pappa sa till sköterskan att farmor trivts hos dem och tyckte om personalen, tackade dem för tiden de tagit hand om farmor då kom mina tårar....
När hon sedan satte nyckeln i dörren och öppnade....kunde inte hejda dem....tårarna rann ner för mina kinder...
Där låg hon, min farmor....Så fin.
Pappa hade med sig en orkidé när vi va över och hälsade på farmor på Morsdag.
Någon i personalen hade brutit av en kvist av orkidén och lagt på farmors bröst......
Då kom pappas tårar.......
Efter ett tag lämnade jag pappa ensam .....satt på en stol utanför.....jag kunde inte sluta gråta.

Markus frågade mig igårkväll hur det hade vart hos farmor....då kom tårarna igen.
Vet inte vad det är med mig......Hur mycket tårvätska finns det?
Hade svårt att somna igårkväll också......Så när klockan ringde imorse så kände jag att näe jag har varken ork
eller lust att gå och träna....Somnade om...

Emma tog med mig ut på en promenad igårkväll....vi va "vuxna människor" på stan...haha. Skönt att tänka på nåt annat :)

Jag känner mig inte på topp, jag är ledsen, jag har inte ork till att ta tag i saker här hemma....som disk..etc....
Jag är framför allt inte sugen på att åka till jobbet idag.....vädret suger......Ikväll ska Mackan ut med Innebandylaget...
Betyder att jag blir ensam hemma när jag kommer hem ifrån jobbet....
Min sista dag sen går jag på semester.....och näe jag är inte alls peppad på semester.
Whats wrong with me?

Sorry för deppinlägget men behövde skriva av mig.

Kommentarer

Postat av: Milla

Man får gråta, det är så man återhämtar sig från sorgsliga ting. Tänker på dig o hoppas du har tid för den där fikan

Kram

2009-06-12 @ 15:19:48
URL: http://milllaa.blogspot.com

Postat av: Angelica

Som Milla säger MAN FÅR GRÅTA!! Och hur du än känner att du vill ta hand om din sorg, att "komma över" det sorgliga som hänt.... Så får du göra precis vad du vill!!



Och man behöver inte känna pepp inför en stundande semester när det är grått ute och man förlorat en nära.

Du ska bara göra vad du vill och känner för!!

Du vet vart jag finns. =) KRAMAR

2009-06-12 @ 16:35:17
URL: http://angelicablohm.blogg.se/

Postat av: Stina

Jag tänker på dej vännen och beklagar verkligen sorgen! Ta hand om dej på semestern och unna dej lugn och ro! Puss o kram!!! Stina!

2009-06-12 @ 17:26:06

Postat av: Lovisa

en stor kram till dig. saknar dig.

2009-06-13 @ 16:22:22
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Postat av: Patrick den bästa!

Usch. Jag vet precis hur det är när man ska se någon sådär. Stunden innan va fan det värsta jag varit med om i hela mitt liv men sen när det väl var över va det en sån lättnad att faktiskt gjort det för ens egen skull.

Men vi får säga att kramen ikväll var för att trösta dig lite.

kram

2009-06-13 @ 23:48:05
URL: http://personalize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback