Lyckliga säljare och supernöjda kunder

2009-10-21 @ 16:27:49
så hette kursen som jag va på i måndags. Inte bara jag utan även Sarah och vår kollega N.
Dagen började tidigt tidigt.....alarmet på mobilen ringder 05:15 *gääääsp*
Klä på sig, föröka se något anständig ut så dags på dygnet samt äta lite frukost.
Mackan är världens gulligaste emot mig och denna morgon va han extra gullig.
Han bytte till vinterdäck i söndags på Audin (ifall det skulle va dåligt väder när vi åkte till växjö), bara en sån sak, han är för himla omtänksam. Det visade sig att det va väldigt lite luft i ena däcket, han pumpade upp det.
Men för att vara på den säkra sidan så gick han upp klockan 05:15 med mig och gick upp till parkeringsplatsen och tittade så det fanns luft i däcket. När han kom hem igen så sa jag att: Gå och lägg dig, du kan ju sova 1 timme till. Men han tyckte synd om mig som va uppe så tidigt själv så han åt frukost ihop med mig!
Damn vad jag älskar honom!
När jag åkte hemifrån vid 06:15 så åkte han till jobbet, jag styrde bilen mot Johannelund för att hämta upp Sarah och sedan vidare till Tannefors för att hämta upp N.
Vi satte igång GPS:en som vi fått låna av chefen, som vi sedan döpte till Ulla. Inte chefen utan GPS:en ;) haha
Sen gasa vi mot Växjö med Mora Träsk i stereon ;) Stackars N, han hade inte så mycket att säga till om vad det gällde musiken i bilen :P
Huvud, axlar, knä och tå, knä och tå.....Vem har tagit min kexchoklad, Fader Abraham m.m
Precis i höjd med att vi kommit fram så ber Ulla mig att svänga vänster....jag blinkar och tittar för att sedan svänga,näe då helt plötsligt så ber Ulla mig att svänga höger. F*n Ulla bestäm dig :P haha
Men på höger sida låg Scandic Hotel, så vi kom fram tillslut :) Lagom till 09:30 då kaffet serverades (himla tur att vi kom i tid till kaffet...Sarah och jag som verkligen älskar kaffe :P )
Kursen handlade om kundbemötande, merförsäljning m.m. Susanne Einhorn höll i kursen (gift med författaren Stefan Einhorn) Hon va riktigt bra som kursledare tycker jag.
Vi fick göra ett par övningar under dagen, damn tänkte jag som är lite blyg av mig och inte gillar att stå och redovisa. Självklart hamnade jag med två äldre damer ena gången, de va inte direkt hjälpsamma med uppgiften och de ville absolut inte redovisa den för övriga kursdeltagare, andra gången hamnade jag med två lite mer aktiva personer men som absolut inte vill redovisa det vi kommit fram till, när vi gjorde vår sista uppgift för dagen så hamnade jag självklart med en av damerna som jag jobbat med tidigare under dagen...inget vidare hjälpsam med uppgiften men när den skulle redovisas, ja då fick hon allt redovisa hälften :P muhahha!
Men jag måste säga att jag är stolt över mig själv, kändes inte alls jobbigt när de andra kom fram till att det va jag som skulle redovisa, ok visst sa jag och tog pappret :) Växte en cm eller två :P 
När klockan slog 17:00 så gasade vi hemåt igen, denna gång i ett härligt regnoväder men vi va hemma strax innan 20:00.
Behöver jag säga att jag somnade tidigt den kvällen :) haha

Igår jobbade jag 12-20, hände inte så mycket mer än så.
Idag har jag varit ledig! :) *skönt* Började min dag med ett Body Pump pass 06:45. Härlig start på dagen ;)
Sen har jag diskat, dammsugit, varit en sväng på stan samt börjat titta på Desperate Housewives säsong 5 som kom hem i min brevlåda häromdagen!!!!

Dags att börja laga lite mat. Snart kommer Mackan hem! Då blir det pusskalas.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback