Snattare

2009-10-18 @ 20:36:56
Jag lovade ju att skriva om killen som snattade i ....torsdags tror jag att det var.

Det kommer fram en kille till kassan och frågar om vi har bläck till pennor.
Jag: Är det en patron du vill ha eller är det flytande bläck?
Han: Vet inte, flytande tror jag, du vet sånt man fyller på i pennor.
Jag: Flytande bläck har vi här borta ...(går bort till pennorna och visar honom)
Är det sånt här flytande bläck du menar?
Han: Jag vet inte...jag tittar lite.

Han känns lite skum så jag står vid vår info dator och spanar bort mot pennorna.
Han tittar på mig, jag tittar på honom, han sätter sig ner på huk, reser sig upp, plockar ur flaskan ur kartongen och stoppar ner den igen...jag tittar fortfarande på honom Han känns inte helt hundra.....
Någonstans mitt i alltihopa så blinkar jag väl eller vänder bort huvudet...
Han går mot utgången och larmet tjuter! 
När larmet tjuter går U efter honom, men när han ser henne så springer han.
Vi hör U ropa "du kommer tillbaka!", ser någon springa förbi innan vi hör ett pang!
Killen blir fälld till marken. :) Jag ringer vakten och han kommer springandes.
In med killen på lagret, där står han och tjaffsar med både U och vakten.
U ringer till polisen, där hamnar hon i kö och de vill göra en kundundersökning medans hon väntar (skapligt irriterande när man behöver få tag i polisen) Det slutade med att hon ringde 112.
Polisen kom och killen fortsatte att tjaffsa, sen kom närpolisen och tog över.....
Det hela tog väl ca 1 -1,5 timme....snatteriet skedde på eftermiddagen.
Lagom när K skulle gå och fika och jag och Sarah skulle gå på halvtimme.
Tror att närpolisen tog med sig killen vid 17:00 tiden så då kunde vi äntligen få gå och äta!

Näe, nu måste jag snart gå och lägga mig. Ska upp med tuppen imorgon och åka på kurs i Växjö.

Tjingeling

Kommentarer

Postat av: Angelica

Pucko!!!

HATAR idioter som klart och tydligen inte blivit uppfostrade till att veta skillnaden på mitt och ditt.



Blir så jävla förbannad! Tur bara att han inte var våldsam mot er. KRAMAR

2009-10-19 @ 13:23:32
URL: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback