Bokläsning

2010-02-16 @ 14:53:22

Då vårt internet inte fungerade i söndags och Mackan va på jobbet i 7 timmar och mekade bil så blev jag lite rastlös ;) Då åkte äntligen boken fram!!! Tack internet för att du inte fungerade ;) haha

Läste ut boken "Vill du ha barn med mig?" av Åsa Jinder.

Bild på boken Vill du ha barn med mig?
Vill du ha barn med mig? Sex magiska ord som de flesta har drömt om att få höra. Men förNora blir de början på en lång och smärtsam resa.
Nora är en känd programpresentatör på tv. Hon lever ett typiskt singelliv som mest går ut på att jobba, träna och springa på kändispartyn. Men när hon träffar Joakim förändras hela hennes liv. De blir handlöst förälskade, flyttar ihop och bestämmer sig snart för att skaffa barn.
Men det var inte så lätt som de hade trott och snart befinner de sig i en karusell av hormonbehandlingar och provrörsbefruktningar. Nora blir allt mer besatt av tanken på barn samtidigt som plågsamma minnen från barndomen väcks till liv. Förhållandet sätts på hårda prov och frågan är om det kan överleva?


När den var slut så tog jag fram nästa olästa bok ifrån bokhyllan, "Prins Annorlunda" av Sören Olsson.
Bild på boken Prins Annorlunda

En februaridag 1991 föddes Ludvig, ett efterlängtat första barn. Hans föräldrar, Sören och Yvonne, hade förberett sig och föreställt sig hur livet med barn skulle bli. Redan efter några veckor visste de att inget skulle bli som de trott. Med beskedet att Ludvig hade Downs syndrom började en ny resa, först en sorg över att de inte fått det barn som de drömt om, sedan en växande kärlek till Ludvig.
Prins Annorlunda är boken om en pojkes uppväxt, omvärldens skräck inför det okända och om föräldraskapets glädje, kamp och sorg.

Ska ta ett span i bokhyllan nu, får se vad det blir för bok härnäst...
Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback