Det går framåt...

2011-03-10 @ 11:57:30

... nu är frisörtid och makeuptid bokad inför dagen B ;)
Samt att smyckningen av kyrkan löst sig på ett himla smidigt sett! :D
Så nu kan jag/vi bocka av några saker på att göra listan!

Annars då, när Mackan kom hem vid 15-tiden i måndags så smet jag iväg till frisören
samt Makeupstore och bokade tider.
På kvällen när Mackan va på fotbollsträning tittade Vilma och jag upp hos Forsbergarna.
Syrran hade varit snäll och beställt hem en tröja till mig så va uppe och hämtade den.

I tisdags hade Vilma och jag en date med Annelie, vi tog en långpromenad runt Stångån! Mycket trevligt.

Igår va tanken att jag skulle träffat (häng med nu) två av Markus jobbarkompisars flickvänner med barn.
Sanna med lilla Moa på 4 månader och Caroline med Alicia 3år (tror jag) samt lilla Melissa på 5 måndader.
Vi skulle tagit en date på Ikano-huset men då Carolines kille Danne "snodde" bilen på morgonen och deras andra bil var det körförbud på så kom de inte in så vi har flyttat fram våran date.
Så Vilma och jag tog en liten shoppingrunda på stan. Köpte nappar (då mackan tappar bort Vilmas nappar titt som tätt och inte hittar dem...) bitringar, Vilma fick även en pikétröja & tröja på H&M.
(Den andra tröjan fanns inte på H&M´s hemsida och jag orkar inte fota den nu ...haha...så ni får nöja er med pikétröjan så länge)

Fick ett sms av syrran när vi stod på H&M som undrade om vi ville följa med på en promenad.
Vi hakade på och tog en runda.
Eftersom att Vilma och jag är så himla snälla så bjöd vi in dem på lite lek och fika efter promenaden.

Mackan kom hem vid 16:54 och jag gick 16:55! Hej&Hejdå! :P
Mötte upp Lina vid Norins ost för att sedan traska ner till Actic för ett bodypump pass :)
"Extravikten" hängde med under HELA rygglåten! Hejjahejja!
"Extravikten" på biceps hängde med nästan hela låten ut...när jag plockade av dem så visade det sig att det bara var typ 2-3 sekunder kvar av låten! Suck! Hade ju kanske fixat hela låten då....
Förresten, Lina och jag plockade fram brädor så fort vi kom dit, gick sedan och bytte om och när vi kom tillbaka så stod det en bräda ca 5 cm från min..Tänkte att hon kanske flyttar på sin bräda så behöver vi inte stå på varandra. Men icke! Så när vi körde benlåten så slog våra stänger ihop och hon blängde lite på mig...Heeej jag tänker inte flytta på mig, jag stod här först (envis!!!)
Men tillslut så blev jag så trött på henne så jag backade lite....
Men sen när vi skulle göra armhävningar ja då ska hon självklart stå precis precis bredvid mig! Mupp!!
Hahahahaha
På kvällen överraskade Mackan med semla. Han och Vilma hade gått ut i regnet när jag var och tränade och köpt semlor till oss. Fanns bara en vaniljsemla kvar och den fick jag! Så han fick en vanlig semla som han inte är sådär jätteförtjust i. Kärlek ♥
Men o andra sidan så har han ätit semla på jobbet både måndag och tisdag :P

Idag är Mackan på mässa i Göteborg, vet inte riktigt när han kommer hem.
Sånt som märks...
Vilma ligger och sover sin förmiddagslur nu (har sovit mer än 30 min ....yay!!!)
När hon vaknar blir det lunch och sen en promenad om det inte börjar tokregna.

Vilma har sovit riktigt bra inatt!
Förra veckan sov hon i stort sett hela natten alla nätterna!!!
Förutom natten till lördag då hon kände för att vara vaken mellan 04:00-05:30.
Sen dess har nätterna varit lite sådär..ett antal nappinstoppningar...
Natten till igår va ingen höjdare...Mackan va väl uppe 4 ggr mellan 23-00.
Sen va jag uppe 01:30, 02:00, 03:00 och 04:00 sen sov hon till 07:00.
Hon skriker till/gråter, jag flyger upp ur sängen men när jag väl är framme vid spjälsängen ja då ligger hon där med vidöppen mun och sover så sött ....skitunge :P ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback