Säkerhet

2011-03-14 @ 12:33:00

Som vanligt så gick även denna helg kanonfort!
Jag började städa badrummet i torsdagskväll, rensade i lådor, slängde saker...
Fortsatte städningen i fredags, när Vilma sov sin förmiddagslur så tvättade jag köksfönstret och städade i köket.
Stod med en tops och rengjorde köksfläkten och micron, kom inte åt med trasan på alla ställen..
Vilma och jag tog en promenad genom trädgårdsföreningen i fredags efter lunch.
När Mackan kom hem från jobbet så åkte jag till Maxi och veckohandlade....va inte själv på Maxi vid 17.30 :P
I lördags började vi dagen med familjemys i sängen, sen en härlig frukost tillsammans (händer inte alltför ofta).
Vid 09:50 smet jag iväg till Feelgood för ett body pump pass! :)
När Vilma sovit klart sin förmiddagslur och vi ätit lunch så åkte vi till Blomstertorget ute i Ullstämma. De skulle ha en brudbukettvisning mellan 11-15. tyvärr va den inte mycket o ha...va väl 5-8 brudbuketter som stod framme..Njae...vi åkte i onödan kan man säga.
Mackan släppte av oss hemma för att åka vidare till Ryd. Samling kl 14:45, match kl 16:00. Han kom hem strax efter 18:30. Vi fick finbesök strax efter att Mackan åkt, Skorpan och Linus kom ner och lekte lite :)
Under tiden som Mackan va iväg så fortsatte Vilma och jag städningen här hemma, moppade/dammsög golven och när Vilma sov sin eftermiddagslur så putsade jag fönstrena i vårt tredje rum.
Sen tog vi en kvällspromenad på 45 minuter :)
Vilma slockande strax efter 19 och Mackan och jag satt och pysslade i soffan och hade Melodifestivalen på i bakgrunden.
Mackan la ut en annons på blocket och jag pysslade med Vilmas fotoalbum. Har fortfarande bilder ifrån jul/nyår kvar att sätta in men det får bli en annan dag.
Vid 22:30 släckte vi! Skönt!!
I söndags morse åt vi frukost i soffan, framför ett avsnitt av One Tree Hill (vi tittar på den 7:e säsongen nu)
Härlig start på dagen!
Sen åkte vi iväg på babysim. Under en "övning" så sitter barnen på en stor matta i vattnet och så sjunger vi en sång. Vilma satt och vevade med armarna (sådär som bara hon kan ...hahaha) och skrek glatt och fick de andra föräldrarna och simfröken att skratta!! Hahah våran lilla tokstolle :P
När vi kom hem slängde vi ihop lite käk och sen kom Carro, Nicke & Liah förbi =)
Liah tyckte att Mackan och jag va lite läskiga först, va länge sen som vi sågs. Men efter ett tag släppte det.
Hon va så söt, skulle ge alla leksaker till Vilma :)

När Fam Gustafsson åkt hem så sysselsatte vi oss med tvättstugan, diskade, Mackan satte upp låd/skåpspärrar i köket. Gissa om jag kom ihåg det imorse...hahaha!! Icke sa Nicke :P
Det är dags att flytta upp saker som står längst ner i hyllor & skåp för nu är fröken både här och där.
Dags att börja barnsäkra hemmet ;)

Nu är det dags för lunch, idag ska Vilma få hemmagjord köttfärsås och pasta. Se om det slinker ner?!

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback