Bakåt...näe framåt va det visst...

2011-03-28 @ 11:49:32

Då har ännu en helg sprungit förbi, ny vecka, nya möjligheter!

Fortsätter väl där jag slutade. När Mackan kom hem i fredags så åkte hela familjen till Maxi för att storhandla.
Brukar ju åka iväg själv och handla men den här gången kände jag att jag ville ha lite sällskap...
Vi valde ju rätt dag att åka på.. 25:e :P
Vilma tog ett premiäråk i kundvagnen, gick kanon!
Mycket roligare att sitta där och spana än att sitta i bilbarnstolen.


Vi har hunnit med en hel del i helgen:
Haft tvättstugan
Jag har varit ute och sprungit
Markus har spelat fotbollsmatch
Sänkt Vilmas spjälsäng
Satt lås på skafferi & städskåp i köket
Plockat ner min gamla babysitter i källaren
Vattnat blommorna
Plockat in tvätten
Varit på babysim
Sett 3 avsnitt av One Tree Hill
Varit på Ikano/IKEA och fixat kläder som Mackan ska ha på sig på dagen B,
Vilma fick lite nytt ifrån IKEA
Ätit våfflor (hann inte med det i fredags så fick bli i söndags)
Betalat räkningar
Rensat lite i skåp och lådor
Kommit en bra bit på vårt festprogram :D

Jag va ju som sagt ute och sprang i lördags förmiddag. Ca 1,5 år sedan jag sprang sist (läääänge sen)
Men det gick faktiskt riktigt bra, dock blev det ingen längre strecka 3,2km men man måste ju börja någonstans.
När Mackan åkte iväg på fotbollsmatch så mötte vi upp Linus & Skorpan för en promenad.




Linus har tagit de övre bilderna med sin kamera och jag har tagit de undre bilderna med min kamera.
Ni ser ju vilken skillnad det är på bilderna....Linus är aningens bättre på att fotografera än mig.
Måste lära mig att ställa in kameran rätt...tycker att det är jätteskoj att fota med systemkameran, det blir bra bilder men de kan bli bättre!! Mycket bättre....

Vi höll på att missa babysimmet i söndags.
När vi vaknade så tänkte vi, ställer våra väckarklockor om sig själv? Fasen vad bra...
Så vi började ställa om våra andra klockor/mobiler 1 timme BAKÅT!!!!
Hallå, hur tröga är inte vi!! hahahahahaha
Men visst är det första året som man ställer om klockan, det har vi väl ändå inte gjort förut :P haha
Vilma vaknade vid 11 efter sin förmiddagslur, Mackan frågade om han skulle försöka söva om henne....
Aah, men gör det, hon kan sova 20 min till.
Jag loggar in på facebook, och ser att det står glöm inte att ställa om klockan 1 timme FRAMÅT på de flesta statusarna....
Jag flyger upp ur soffan och ropar till Mackan, neeeej hon får inte sova nu, klockan är inte 11 den är 12!! Babysimmet börjar om 30 min!!!!
Då hade hela familjen på sig myskläder, vi hade inte packat och Vilma hade inte ätit lunch.
Klockan 12:25 va vi på babysimmet, betalat terminsavgift samt köpt nya badbyxor till Vilma
(nu slipper hon visa rumpan)
Det va lite jalla jalla där ett tag men vi hann! ;)

Vi har med oss våran gamla kamera till babysimmet.
Dumt att tappa systemkameran i vattnet :P


Så här stod skruttungen i lördags....
som ni ser så var det dags att sänka sängen lite ;)

Nu har Vilma vaknat från sin förmiddagslur så nu blir det lunch och sen en sväng på stan.
Vi har lite ärenden att fixa.
Skorpan har fyllt år, Linus har fyllt år, Lina har fyllt år, Mamma fyller år denna vecka & Pappa fyller år nästa vecka. Så Vilma och jag ska gå på presentjakt idag ;)

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback