Sjukling i soffan....

2011-10-15 @ 21:36:25

.....Status just nu: Förkylt! Vilma och jag har gått och dragit på oss en förkylning :/
Det blev ingen Bodystep i torsdags, vaknade med tungt huvud och kände mig inte tipptopp.
Så det blev "bara" en 10-18 dag.
I fredags var jag ledig, Mackan jobbade heldag.
Vilma och jag myste inne på förmiddagen, efter lunch gick vi till lekparken i Trädgårdsföreningen.
Det va inte en kotte i lekparken när vi kom, riktigt skönt ;)
På eftermiddagen kom  Emma & Lina förbi på lite scones och skvaller. Mycket trevligt!!! :)
Skorpan kom och hängde med oss också, Anna & Linus skulle iväg och käka pizza så Skorpan fick va hos oss.
Vet ju hur gött det är att få lite egentid, tyckte de va värda det ;)


Idag har jag jobbat 10-17, tyvärr vaknade jag och va jättesnorig :/ Men överlevde dagen, efter jobbet åkte jag hem och hämtade Vilma & Markus för att sedan åka till Maxi och veckohandla lite.

Nu ligger Vilma och sover & Markus är hos Jens med grabbarna och dricker öl.


Läste ut Tigerkvinnan av Katerina Janouch häromdagen.
Tigerkvinnan är den fjärde delen i romanserien om barnmorskan Cecilia Lund där relationerna, familjen och kärleken står i centrum. De tre tidigare är Bedragen, Systerskap och Hittebarnet.
Tigerkvinnan
Det är höst på Lindängstorget. Cecilia Lunds familj har återupptagit rutinerna efter den stormiga sommaren. Cecilia återgår till barnmorskejobbet på förlossningsavdelningen och barnen till sina aktiviteter. Men relationen till John har blivit något ansträngd på grund av barnet de väntar och Cecilia börjar känna sig pressad från alla håll.
Även i systrarna Susannas och Marias liv sker förändringar. Kärlekskriser och arbetslöshet, hur hanterar man livet när saker inte blir som man tänkt sig? Mitt i vardagen dimper ett anonymt paket ner i brevlådan hos Cecilia. Det är en bok med ett obehagligt budskap. Samtidigt får även Cecilias mor Christina ett kryptiskt brev till sin tidningsredaktion. Har dessa två händelser med varandra att göra och vem är det i så fall som hotar mor och dotter?
Cecilia känner sig vartefter mer och mer orolig. Hon blir åter tvungen att ta kontakt med polismannen Per Nilsson. För ju längre tiden går, desto mer uppenbart blir det. Någon håller ögonen på hennes familj. Någon vill henne illa. Eller, gud förbjude hennes barn.


Nu blir det nog en film och lite godis.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback