Torsdagkväll

2012-02-09 @ 22:29:14

Då har det gått en vecka sen förra inlägget, jag ger upp! Haha, jag kommer aldrig börja blogga dagligen :p
Det har inte hänt så mycket sen sist förutom jobb, hela familjen har åkt på en förkylning.
Det började med att Vilma vaknade i tisdagsnatt och va glödhet :( På onsdag förmiddag kom snoret också....
Japp, första dagisbacillerna har nåt oss :( Men Vilma hann gå 3 veckor innan vi åkte på´t!!
Mackan jobbade halvdag på onsdagen så jag kunde åka iväg och jobba, på torsdagen va Vilmas snälla farmor här och tog hand om Vilma och i fredags va jag ledig.
På fredagkvällen va vi uppe hos Forsbergs på födelsedagsfika! Firade bästa systern ♥
I lördags vaknade både Mackan och jag upp genomförkylda :/ Bajs!!
Men Vilma va frisk så det va ju skönt det iaf.
Men det va bara att ge sig av mot jobbet, efter att ha jobbat lör + sön
(med en härlig förkylning) somnade jag tidigt på söndagskvällen.
Vilma va tillbaka på dagis i måndags efter sin förkylning, om hon varit saknad?
Jajjemen, det kom fram tre barn till Vilma när vi höll på att ta av overallen.
Iiiilma, iiiiilma, Iiiilmmma ha kåååååmit och så fick hon en kram av en tjej.
Om mitt hjärta smälte? Behöver jag ens svara på det!
Mammas tjejja ♥
Jobbat mån, tis.
I onsdags va jag ledig, då hängde Vilma och jag med syrran och Skorpan (som också va lediga) i lekparken på förmiddagen och när trollungarna sovit sin lur så tog vi en sväng på stan.



På kvällen, när Mackan kommit hem från jobbet så smet jag iväg till Lina för att träffa henne och Emma och för att bli bjuden på middag (lyxigt)
Efter vi fått mat + efterrätt i magen och skvallrat ett tag så gick vi till
konsert & kongress för en jazzkväll.
Mycket trevlig kväll! :)

Idag har jag jobbat 10-18, lämnade Vilma på dagis vid 9-tiden.
Det är 3 gången i rad som det gått riktigt bra o lämna, inga tårar och inget gnäll och kläng.
Nu går hon iväg med de andra barnen (som kommer fram till henne när hon kommer) och när jag säger hejdå så vinkar hon till mig! Så himla skönt, så skönt o lämna henne glad och se att hon går iväg med de andra barnen.
Ser mycket hellre det än att hon är i nån frökens famn och är ledsen.
När jag kom hem från jobbet så åkte Mackan iväg på fotbollsträning (+ utprovning av kläder).
Jag och Vilma gjorde chokladbollar, Vilma tyckte att det va mest roligt att skaka pärlsockerkartongen vilket gjorde att vi hade pärlsocker i hela köket :p haha
Men lite (mycket) pärlsocker på golvet har ingen dött av ;)
Klockan är 22.30 och Mackan har fortfarande inte kommit hem?!
Jag tror jag släcker här hemma nu, orkar inte sitta uppe längre *gäääsp*

Imorgon är det äntligen fredag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback