Fredag 24

2012-02-24 @ 12:10:40

Har några minuter över innan jag ska slänga i mig lite käk och åka till jobbet så tänkte köra en liten
snabb uppdatering...

17/2 =Jobbade 10-18 på Bokmedia, Forsbergs kom förbi och finaste Skorpis hade köpt en kååååkaa (kaka) till mig som jag skulle äta efter maten! Det gjorde min dag ;)

18/2=Jobbade 10-17, när jag kom hem från jobbet så åkte Mackan iväg på lagfest (fotbollen).

19/2=Simhallen med Forsbergs :)

 

 


På eftermiddagen åkte Vilma och Mackan och handlade och jag traskade ner till Feelgood för att köra Bodystep & Bodypump :) :) Fick sälle av Sarah också, sweeeeet!
Även om hon va duktig och körde ett tredje pass :P

20/2=Jobbade 13-20

21/2=Jobbade 10-18 och på kvällen blev det ett Bodystep pass! :) Efter att Mackan hämtat Vilma på dagis så hade de gått och köpt semla så det mumsade vi på när jag kommit hem från träningen.

22/2= Ledig! Vilma och jag tog en sväng på stan på förmiddagen, va inne på Bokia & Akademibokhandeln och spanade in deras Bokrea (scchyys, säg inget till mitt jobb ;) Vilma blev eld och lågor när hon såg en stor bok om Barbapapa så den fick följa med hem + en bok om Bolibompadraken.
Postade "jämnställdhetsbonuspapprena" till Försäkringskassan + en traderavinst.
Efter lunch och sovstund körde vi en snabb städning och sen tog vi en sväng till lekparken
och hängde med Forsbergs.
Efter 18- snåret trillade Emma & Lina förbi, mycket trevligt! :)

23/2= Jobbade 10-19

Och som sagt, idag väntar ett 13-20 pass och sen tar jag helg! Tror det ska firas med tacos
 och ett avsnitt av One Tree Hill ;)

Helgen: Veckohandla, tvättstugan, Markus ska jobba på söndag. Sen får vi se vad som händer mer...

Just det, har ju läst ut två böcker nyligen (observera 2!! böcker...haha)



Helgonet av Carin Gerhardsen:
Gud är god. I natt vill Gud oss väl." Det är vad den högt älskade och respekterade familjefadern Sven-Gunnar Erlandsson tänker när han segnar ner under den mäktiga augustimånen, skjuten med ett skott i nacken efter en krogkväll i glada vänners lag.
Det är semestertider, men kriminalkommissarie Conny Sjöberg kallar samman arbetslaget med Sandén, Hamad och Westman från Gerhardsens tidigare böcker. Styrkan har dessutom utökats med två nya förmågor. Den charmige rockaren Odd Andersson, känd från tv, och den oberäkneliga Hedvig Gerdin, som nyligen återvänt till Sverige efter trettio år som diplomathustru.
Vem kunde önska livet ur Erlandsson? Enligt alla källor en varm och generös människa, med religiöst patos och ett brinnande intresse för barn- och ungdomsfotboll. Dessutom med ett stort engagemang för samhällets utstötta. Det enda man har att gå på är en uppblött papperslapp med utfluten text och en uppsättning spelkort man funnit i offrets ficka. Kan mordet ha med poker att göra? Var Erlandsson en fuskare som gått för långt och avrättades med en kula i huvudet? Eller var han ett offer för någon av de människospillror han brukade besöka i husvagnsgettot i Huddingeskogen, och så generöst dela med sig av sitt överflöd till?
Utredningen leder Hammarbypoliserna ut på en resa till skräckinjagande platser i mörkaste skogen, till ett hillbilly-Sverige de aldrig tidigare stött på, till andra sidan jordklotet och till de svartaste delarna av människans själ.

Alkemins eviga eld av Anna Jansson:
I Anna Janssons nya Maria Wern-deckare brottas Gotlandspolisen med en mördare som visar sig följa alkemins principer. Jakten på den fanatiske gärningsmannen rör sig från ett gammalt konstnärskollektiv på Gotland till Kosta Art Hotell.
Den nu åldrade glaskonstnären Justus Hartman var en av de sista alkemisterna. Det som drev honom var inte tanken på guld och rikedom, utan mystiken. Hårt förbundna, som i en sekt, höll han sina lärlingar.
Nu vill någon ta del av den innersta hemligheten innan Justus går i graven och en tidig morgon blir han bortförd från Visby lasarett i en stulen färdtjänstbuss.
Hans borson, kommissarie Tomas Hartman, söker sin farbror i Mästerby. Allt är sig likt i glashyttan fast fyrtio år förflutit. Minnet av Angelika, en förlorad kärlek, får honom att förlora fästet i sitt äktenskap. Det finns saker han aldrig har kunnat berätta för sin fru. En skuld som tyngt honom i alla år.
Spåren leder till fastlandet. En man hittas död i en glaskista på Kosta Art Hotell. Maria Wern inser snart att det finns en koppling mellan mordet och Justus försvinnande. Men hennes nye chef, Patrik Hedlund, leder utredningen med järnhand och låter henne inte följa sin intuition. Något som visar sig vara ett katastrofalt misstag i jakten på en mördare som fanatiskt följer alkemins principer.

Trevlig helg!


Kommentarer

Postat av: Sarah

Hehe, jag var också inne hos konkurrenterna och spanade. Fast jag försökte att inte köpa för mycket, så att balansen ändå skulle väga till Bokhandelns fördel. Och min plånboks! =o)



Och vad söta dom är i matchande baddräkter! =o)

2012-02-26 @ 22:25:24

Postat av: Lovisa

det är en lång tös ni har. hon blir nog lika lång som mig som vuxen;D

2012-03-15 @ 14:32:26
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback