Det gör ont i .....

2012-01-19 @ 12:01:56

...mitt hjärta när Vilma är ledsen när man ska lämna henne på dagis :(
I måndags va ju första riktiga dagen på dagis, efter en veckas inskolning så va det dags för allvaret.
Vilma sov skruttigt natten till måndagen, som att hon kände på sig att någonting va på gång :/
Så vi va allt annat än pigga när vi vaknade....
Det gick bra när vi kom till dagis, vi klädde av oss och jag sa att mamma ska åka och jobba och pappa kommer och hämtar dig när han slutat jobba, Vilma nickade glatt och ville bara komma ner och leka med de andra barnen. Jag står och pratar med en fröken och sen hör jag en gråtandes Vilma....
Allt hade ju gått så bra i början, va ingenting.....Men, jag vet inte om det va så att hon blev trängd i dörren, det stod en pojke med en dockvagn i dörren så att hon inte kom ut, så att det va det som utlöste det hela.?!
Hon är ju inte riktigt van vid att det är så mycket barn runtomkring henne....
Ringde Mackan så fort han hämtat henne i måndags och frågade hur det hade gått. (Hönsmamman ni vet)
Det hade gått över fort och resten av dagen hade gått bra :)
I tisdags va det inga problem när jag lämnade, vinkade hejdå och sprang in till de andra barnen.
Det känns ju lite bättre att åka till jobbet när Vilma är glad men så blev det inte den här förmiddagen.
Krokodiltårarna kom när jag skulle gå, mammas hjärta! Det kommer aldrig kännas bra att lämna henne ledsen,
det gör ont i mamma hjärtat!
Jag vet att de ringer om hon skulle va ledsen en längre tid och det inte skulle gå över och jag vet att jag kan ringa till dem och kolla så att allt är ok.....

Annars då:
Jobbade 13-20 i måndags
10-18 i tisdags och på kvällen blev det ett Bodystep pass :D
Igår va jag ledig, det enda Vilma och jag hade inplanerat va en date med Lina på stan.
Vi hängde en snabbis med syster och Skorpan i lekparken på förmiddagen annars så slappade vi mest :)

 Nehe, slänga i sig lite o käka och sen åka och jobba 13-20.

Mitt ♥


Bill och Bull när de badade häromkvällen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback