Inskolning

2012-01-14 @ 21:43:11

Nämen, bara 4 dagar sen som jag bloggade ;) Kors i taket!
Men tänkte: Kan Sarah bli bättre på att blogga så kan jag ;) haha
Veckan som varit har inneburit jobb tis, tors & fre (alldeles lagom om ni frågar mig :p) och inskolning på dagis.
I måndags var vi på dagis mellan kl 9.00-12.00 likaså i tisdags. (Men då gick jag hem vid 11.15 för att jag skulle åka och jobba men Mackan va kvar med Vilma och åt lunch) I onsdags och torsdags var jag inte med på dagis p.g.a jobb och ett besök på Storken. Markus gick ifrån en stund på förmiddagen men kom tillbaka för att äta lunch ihop med Vilma men gick sedan hem igen när Vilma skulle sova middag, Markus gick och hämtade henne kl 14.00. I fredags skulle Vilma va där mellan 9-14, vi va med en stund i början men sen gick vi hem ( och städade...haha kul sysselsättning, men sablar så mycket fortare det går när man inte har Vilma springandes vid benen ;) Men jisses vad vi saknade Vilma, supertomt hemma utan henne ♥)
Inskolningen har gått riktigt bra, hon har "bara" varit lite ledsen när hon skulle sova middag. Men det är ju inte så konstigt, det är lite skillnad på att sova på en madrass bredvid andra barn i ett mörkt rum med stängd dörr jämfört  med att ligga hemma i sin mysiga säng med dörren öppen.
Det är en tjej till som haft inskolning denna vecka så Vilma och hon har ju varandra ;)
På måndag börjar allvaret, då ska Vilma va på dagis mellan 11.15-17.00 och jag och Markus ska jobba!
Mammas hjärta ♥
Igår jobbade jag 13-20. Efter att Markus hämtat Vilma på dagis skulle han va barnvakt åt Skorpan så han hade fullt upp med 2 barn,då syrran och Linus va och köpte en till bil. Sen kom Tobbe förbi på kvällen :)
Idag har vi hängt med syrran och Skorpan på förmiddagen + lunchade ihop.
Mackan har lärt Skorpan hur man gör kullerbyttor ;)


Efter Vilmas lunchlur kom Fam Gustafsson (Carro, Nicke & Liah) på besök :)
Mycket trevligt avslut på en härlig dag!


Nehe ni, ett avsnitt Game of Thrones eller gå och lägga sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback