Onsdag 25/1

2012-01-25 @ 22:20:08

Nehe men vi tar väl vid där förra inlägget slutade....
Jag jobbade 10-18 förra fredagen, hann precis landa hemma så trillade Martin och Milla in :)
Martin bjöd oss på mat (det är lyxigt o bli bjuden på mat i sitt eget hem ;)
Vi pratade strunt, tittade på bröllopsbilder och bröllopsvideor och mindes tillbaka.
Milla och jag spårade som vanligt ur ;) haha
Tyvärr slutade kvällen lite tråkigt då Mackan började känna sig dålig :(
Så han har varit sängliggandes i helgen, Markus snälla föräldrar kom in och tog hand om Vilma i lördags då jag jobbade. När Vilma somnat på kvällen och Mackan gått och lagt sig så mötte jag upp Lina och vi gick vidare till Emma för att fira hennes examen från socionomprogrammet!!
Stort grattis bästa Emma! ♥


I söndags hade vi en slappdag här hemma, Vilma och jag tog med
Markus på en promenad så han skulle få lite frisk luft.
I måndags va det dags för jobb igen 12-18 inne i stan för mig och Vilma va på dagis.
I tisdags jobbade jag 13-20, lämnade Vilma på dagis....det går lite bättre för varje dag men hon är fortfarande ledsen när jag lämnar, läppen hänger. Det är fortfarande lika jobbigt för mamma hjärtat! Min lilla skrutt ♥
Som tur är verkar det gå över fort enligt fröken så det är skönt, hon leker bra, äter bra, sover bra och är glad!
Idag har Vilma och jag varit lediga, vi hade tvättstugan i förmiddags (Mackan hade satt igång två maskiner när han åkte till jobbet imorse, så det gick fortare att tvätta än jag tänkt! Juförsig knyckte jag Forsbergs tvättid igår när de va på inskolning så jag hade fått undan en del men det blir mycket o tvätta när man bytt sängkläder och handdukar, Mackans basilusker ska bort :p haha )
Vilma och jag hakade på syrran (som va ensam då Linus och Skorpan körde inskolning) ner på stan en sväng på förmiddagen. När vi kom hem tog syrran Vilma och tog av henne ytterkläderna medans jag hämtade tvätten!
Lyxigt!!! :)
Sen åt vi lunch och innan Vilma tog sin powernap så dammsög vi.
Jag fortsatte städa när Vilma somnat, sen betalade jag lite räkningar.
Efter luren hakade vi på Forsbergarna till lekparken
( De tog med sig Vilma och jag gjorde ett ärende och mötte upp dem i lekparken sen, lyxigt igen!)
Det tar aldrig slut, sen säger syrran att Vilma kan följa med dem upp så jag kan laga mat i lugn och ro!
Vet inte vad jag gjort men sablar vilken turdag jag haft, himla lyxigt med en syster m.fam som ställer upp.
V A R D A G S L Y X!
På kvällen har Vilma och jag dansat, läst x-antal böcker och målat.
Hon gör mig så glad min lilla skrutt!!
Nehe ni, Mackan drog iväg på hockey med jobbet direkt efter han slutat, han kom precis hem så
nu är det tack och godnatt!
Imorgon väntas en 10-18 + ett bodystep pass!

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback