Tisdag & studiedag

2012-03-06 @ 13:41:51

Idag är det studiedag på Vilmas dagis, så Vilma och jag är hemma idag.
Som tur va så va jag ändå ledig idag så jag slapp byta och knöla.
Första gången som någonting löste sig smidigt.

Som jag skrev i förra inlägget så skulle Anna och jag ta en liten roadtripp med barnen till våran mormor i Nkpg i fredags. Resan gick bra men sen va ju barnen både här och där hemma hos mormor, och hos mormor finns det saker att klättra på, en pall här, en pall där,  porslinsgrejer i bra höjd m.m
så jag va aningens svettig i armhålan ;)
Vilma lyckades sätta igång "sökfunktionen" på mormors hemtelefon också
men tillslut hittade jag avstängningsknappen....hahaha
 Här kommer lite bilder:


I lördags så jobbade jag 10-17 och på kvällen va det dags för överraskningsfödelsedagsfest
(kan va världens längsta ord :p) för Mange.
Hanna hade lurat ut Mange på restaurang så att gästerna kunde smita in till dem och fixa iordning utan att det märktes. Vi fick ett förvarnande sms från Hanna att de va på ingång, vi släckte ner lägenheten och låste dörren...
När de kom in i hallen så började Vilma prata, vi hör Mange säga det lät som nån sa nåt.
Mackan hade då satt handen för Vilmas mun för att hon skulle va tyst men det tyckte Vilma va
kul så hon började skratta ....samtidigt tittar Mange in i vardagsrummet! Surprise!!
Hahah, summan av kardemumman är att Vilma kan man inte ha med på Surprise-partyn ;) haha
Tyvärr togs det inga bilder men det va en himla rolig kväll i fina vänners sällskap.

Tyvärr sov Vilma som en skrutt natten till söndagen, det va snorigt och hostigt.... :(

I söndags jobbade jag 11-17. Mackan och Vilma skjutsade mig till jobbet och sen åkte de till Maxi och handlade.
På eftermiddagen kom de ut och hämtade mig på jobbet :)

Igår va Mackan hemma med Vilma, hon har ingen feber, hon äter som vanligt men efter två nätter med dålig sömn för Vilmas del så fick hon va hemma från dagis. Och med tanke på att det va studiedag idag så får hon 2 dagar att kurera sig på. Men vi tror att det kan va en tand som spökar, då det dreglas väldigt mkt både med och utan napp....Vi får se om det tittar fram nåt....
Jag jobbade 10-18, tur att Mackan kunde va hemma med Vilma då vi "bara" va 3 personal på jobbet och när jag kommer till jobbet strax innan 10 så visar det sig att Fredrik är sjuk så det va "bara" jag och våran prao K. Men det gick bra det med :) Det va så lugnt så vi klarade oss.
På kvällen blev det bodypump ihop med muskelknutten (Sarah)


På förmiddagen idag har vi hängt i lekparken med Skorpan och Linus.
Galet skönt i solen :)

Nehe ni, ska pyssla lite med vårt bröllopsalbum tänkte jag.
Om jag hinner det innan Vilma slår upp sina ögon efter luren.

När Mackan kommer hem från jobbet ska vi gå och boka resa :D *pepp*
Och ikväll blir det bodystep :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback