Mars

2012-03-01 @ 12:10:54

Några minuter över innan det är dags att åka till jobbet, blir ett snabbt inlägg.
Helgen som var, va toppen! Va länge sen vi hade så mycket familjetid ♥
Vi hade tvättstugan i lördagsförmiddag +  att vi hängde i lekparken med syster och Skorpan.
Efter lunch och middagslur haka Vilma och jag på syster och Skorpan ner på stan, blev en fika på Lind´s.
Mackan fick egentid och tog en löprunda. Efter kvällsmaten myste vi på Vilmas rum hela familjen, läste bok, pusslade och byggde duplo och BUSA!

I söndags jobbade Mackan 8-12, Anna och jag tog med oss barnen till Maxi och veckohandlade!
Mycket trevligare o göra det ihop än själv :)

Påvägen hem åkte vi förbi Mackans jobb och hälsade på.


I måndags jobbade jag 10-18, velade länge fram och tillbaka om jag skulle köra bodypump.
Hade noll motivation....Sarah jobbade sent och kunde inte köra, Angela hade Alicia och kunde inte köra....sådär sugen på att gå själv... MEN jag tog mig i kragen och tog mig dit och jag kände mig riktigt stark!
Jäklar vad musklerna fick jobba, det resulterade även i en härlig träningsvärk tis och ons ;)
När jag kom hem från träningen strax innan 21 så drog Mackan ut på en löprunda, hurtiga familjen ;)

I tisdags jobbade jag 12-20 sen va det inte mer med den dagen.

I onsdags va jag ledig, Vilma och jag hängde med Anna & Skorpan på förmiddagen, vi gick förbi och hälsade på pappa som jobbade ett stenkast ifrån trädgårdsföreningen. Efter barnen ätit äpple med morfar så gick vi till lekparken. Vilket väder, helt underbart i solen!! Nu går det åt rätt håll, ingen mera snö nu tack!


Min lilla skrutt hade lite otur i veckan, i måndags satte hon banan i halsen på dagis så att
dagisfröken fick vända uppochner på henne. Sen på kvällen trillade hon ner ifrån sin pall i köket och när
de skulle äta kvällsmat så bet hon sig i tungan så det började blöda.
I tisdags vände hon sig om lite för snabbt och slog huvudet i dörrkarmen, vid frukosten
klämde hon fingret när hon skulle knäppa bältet i barnmatstolen.
Så kan det gå, nu hoppas vi på lite mer tur resten av veckan ;)

Imorgon är jag och Vilma lediga, liksaså syrran och Skorpan så vi ska
packa in oss i bilen och åka till Norrköping och hälsa på min och syrrans mormor.
Det blir en liten roadtripp, spännande ;)

Nehe, dags och bege sig till jobbet 13-20 idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback