Söndag 13 Maj

2012-05-13 @ 14:42:27

Då va det det här med att blogga .....kommer nog aldrig bli bra på det! :P
Min syster och Milla är mina förebilder som i stort sätt bloggar dagligen! ;)

Jag avslutade mitt förra blogginlägg med att Tobbe & Åsa skulle komma hit på lördagen.
Det blev aldrig så då vår lilla skrutt åkte på vattkoppor :/
Det stod på whiteboardtavlan på dagis att ett barn hade fått vattkoppor, några dagar senare stod det att flera barn insjuknat i vattkoppor, en av Vilmas fröknar sa till oss att ni kan nog räkna med att Vilma får det då Klara, tjejen som ligger på madrassen bredvid Vilma när de sover fått det.
Åååh, visst fick Vilma vattkoppor :/ Men nu kan vi bocka av vattkoppor! Check!
Så Vilma va hemma från dagis i 1,5 vecka, blev någon dag med VAB för Mackan men Vilmas farmor ställde upp massor! TACK!!

23/4= Jobbade 10-18
24/4= Jobbade 12-20
25/4= Ledig!
26/4= Jobbade 13-20
27/4= Jobbade 13-20
28/4 = Jobbade 10-17
29/4= Jobbade 11-17
30/4= Jobbade 10-17. Även våran 7-årsdag! Markus överraskade mig med ett besök på Afrodite på kvällen. ♥
Vilmas snälla farmor & farfar hade Vilma över natten också så vi fick en barnfri natt. Vaknade juförsig första kl 05.00 och sen kl 07.00 och kunde inte somna om sen. Haha varför kan man inte sova längre när man har chansen till sovmorgon :p
Men det va himla skönt att få ligga kvar i sängen när man vaknat och inte behöva studsa upp med en gång :)
1/5= Vi hämtade Vilma hos farmor och farfar på förmiddagen. På eftermiddagen tog vi en promenad upp till Ryttargården och matade ankorna, klättrade på sten & stock och plockade vitsippor :)







2/5= Jobbade 12-20
3/5= Jobbade 10-16. Fick hämta min skrutt på dagis! Det är så himla mysigt! Det är ju som sagt oftast jag som lämnar och Markus som hämtar men så ibland (vääääldigt sällan) slutar jag 16.00 och får hämta :)
På kvällen körde jag Bodystep, första gången på väldigt länge som jag körde bodystep och hela nya programmet (som förvisso inte är så nytt längre) Det va skoj även om jag inte hängde med hela tiden men det kommer ;)
4/5= Jobbade 10-20
5/5= Vi tog med oss Vilmas farmor & farfar och Skorpan och Linus (Anna jobbade tyvärr) till Öjeby gård för att titta på kosläpp. Det blåste halv storm men annars va det trevligt!




(Lånade sista två bilderna från Forsbergsblogg!)

6/5= Tog vi en tripp till Valla´s lekpark.




7/5= Jobbade 10-18
8/5= Jobbade 13-20
9/5= Ledig, himla bra för det va studiedag på Vilmas dagis.
Men i tisdags när Markus hämtade henne på dagis så va hon lite varm.
Visade sig senare på kvällen att hon hade feber. Så vi va inne hela onsdagen :/ Vi som hade tänkt följa med Forsbergs till simhallen...men men...alltid är det nåt!
10/5= Jobbade 13-20
11/5= Jobbade 10-18 på Bokmedia

I fredags kände jag mig tjock i halsen, Markus kände sig lite frusen när han kom hem från jobbet.
Och Vilma hade fortfarande feber, ögoninflammation och aj aj i munnen, vi vet inte om det är tänder på gång
eller om hon åkte på en förkylning med halsont. Men hon har sagt aj aj så fort hon stoppat in nåt i munnen.
Så hon har inte ätit så bra de senaste dagarna :/
Markus har legat däckat med feber och en fruktansvärd huvudvärk nu lör + sön.
Jag känner mig bättre, tjock i halsen på natten men annars fit for fight.
Vilma verkar må bättre, ingen feber, aptiten börjar sakta men säkert komma tillbaka och ögonen har vi bara torkat ur på morgonen.
Kan dessa bassilusker sluta hälsa på oss nu!!!
Vi som skulle gått på 25-årsfest i lördags hos Åsa.... ;(

Nu har Vilma vaknat efter sin lunch-lur så vi ska väl gå ut i det fina vädret igen.
Mackan ligger kvar hemma i soffan....stackarn!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback