Annandag påsk

2013-04-01 @ 21:53:25
 Så vad har hänt senaste veckan hemma hos Fam Asklund?
Följande:
Vilma va lite hostig förra helgen och under natten till måndagen hade hon feber, inte mycket men det kändes att hon va febervarm. Så det blev inget dagis för hennes del...typiskt då farmor skulle hämtat..
Så Mackan jobbade på morgonen i måndags och jag körde 9.30-17 och sen ett bodystep pass på kvällen.
Mackan började känna sig förkyld i måndagskväll så han blev hemma i tisdags men då Vilma inte hade haft någon feber i måndags och va piggelin hela dagen så blev det dagis i tisdags. Och jag jobbade 10-20.
 
I onsdagsförmiddag hade vi en dejt i solskenet med syster och Skorpan. :)
 
Efter lunchen tog Vilma och jag en tur till Tornby.
Vi hälsade på på mitt jobb, tog en tur till Blomsterlandet och köpte påskblommor och
sen hälsade vi på pappa Markus på jobbet.
 
När vi kommit hem blev det pyssel för hela slanten.
Det resulterade i himla fina påskkycklingar.
 
I torsdags fick barnen på Vilmas dagis klä ut sig till påskkärringar om de ville.
Vilma sa att hon ville va påskkärring men sjalen på huvudet åkte av snabbt...
Vilma: Mammmaaa, det är ingen mööössa det är en halsduuuk ju... haha
Så det blev lite prickar på kinderna iaf ;)
Jag jobbade 12-20.
Och när jag kom hem så hade Vilma gjort en påskteckning och påskpresenter till mig ♥
 
I fredags jobbade jag 10.30-17 och Mackan och Vilma va lediga.
I lördags va vi ute i Holmetorp på påsklunch.
Tyvärr togs inga bilder :(
Men det va trevligt, Markus bror med familj samt hans mormor va där också.
På kvällen tittade vi på sista Twilight filmen
The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 (2012) Poster
 
I söndags körde jag och Sarah dubbelpass på gymmet.
Först ett bodystep pass och sen ett bodypump pass! Hejja Hejja!
Här ligger vi inte på latsidan fast att det är påsk ;)
På eftermiddagen hängde vi ute med syrran och Skorpan.
Ute i lekparken va det geggamojja, Mackan byggde en kanal med barnen.
Sen gjorde de piruetter på isen och simmade ner för backen.
Om vi fick med oss varsitt smutsigt barn hem?
Jajjemen :D
 
 
Idag har jag jobbat 10.30-17 och
Mackan och Vilma har hängt med Forsbergs och pysslat lite hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback