Fredagkväll

2013-04-05 @ 21:50:49
Fredagkväll i soffan, barnet sover och Mackan läser nån informations/mekabok om sin motorcykel.
Hänt senaste dagarna då?
I onsdags styrde syrran, jag och bill & bull bilen mot Norrköping för att hälsa på våran mormor.
Vi tog med oss pussel, ritpapper m.m. men de små liven skulle ändå leka med mormors skålar/karaffer och bjuda varandra på mat med dem...Syrran och jag blev lite svettiga i armhålan och bytte ut de fina skålarna/karafferna mot plastskålar ;) Efter pannkakslunchen så körde vi lite plask och lek i poolen som finns längst ner i mormors hus.
 
Vet inte om det va allt badande men barnen
satt faktiskt stilla 2 min och läste bok ihop :)
 
När vi kom hem så hade Mackan kvällsmaten på bordet.
Vi åt ihop, sen drog jag på mig träningskläderna och mötte upp Sarah
på gymmet för ett bodypump pass!
 
I torsdags började jag inte förrän kl 14 så Vilma och jag körde en veckohandling
på Maxi på förmiddagen.
Det va Vilma och jag och pensionärerna ;)
Det tog inte så lång tid att handla, utan det som tog tid va när
var och varannan pensionär skulle stanna och prata med Vilma...haha
-Åh, sån duktig liten tjej.
-Åh vilken duktig hjälpreda
;)
 
Medans jag packade in maten i kyl/frys när vi kom hem så
byggde Vilma torn/såg till att burkarna hade mössa och skor på sig ;)
Efter lunchen bar det av mot dagis/jobb.
 
Idag har jag jobbat 9.30-17.
Vilma och jag åt en mysig frukost ihop, efter frukost så tog Vilma disken
och jag gjorde iordning mig ;)
Himla fin tjej ♥
 
Vi håller fortfarande på och bygger om på jobbet, nu är det köket som får
sig en uppfräschning!
Ny kyl/frys/micro/soffa/köksbord & stolar :)
Och min pappa har under tors & fre målat om köket, skitsnyggt!
Så idag när pappa va där och jobbade så passade jag på att luncha ihop med honom, himla trevligt!
Nehe ni, nu är det läggdags.
I helgen väntar jobb, och min vapendragare Sarah är tillbaka efter 1 veckas påsklov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback