Ledig tisdag i januari

2013-01-08 @ 21:13:33
Bara 12 dagar sen sist ;) Kors i taket!!
Vilma har precis somnat och Mackan sitter och tittar på nån årskrönika av fotbollsåret så tänkte
passa på att slänga ihop ett blogginlägg
- Det blir inget "åretsomgåttinlägg" på denna blogg, det har jag inte ork med :p
Så vad har hänt dessa dagar jag inte bloggat?
 
27/12 Jobbade 14-20
28/12 Jobbade 9.30-17
29/12 Jobbade 10-17
30/12 Jobbade 11-17
Nyårsafton (31/12) Jobbade 9.30-15. Varför måste Ikano-huset ha öppet på nyårsafton? Ikea hade stängt med Ikano hade öppet...jaja jag jobbade med bästa Sarah! Och jobbade va precis vad vi gjorde..jisses vad kunder vi hade. Jag har jobbat ganska många nyårsaftnar och då har det varit stendött. Vi hade ett mål för hur mkt vi skulle sälja för och vi sålde nästan för det dubbla!!! Vi är så j*vla grymma!
Vi hade tänkt o skylta om och städa lite vi hann inte med någonting...
Åkte hem och myste med familjen, åt god mat, tittade på ljusshowen på Borggården och sen hem och slappa i soffan och invänta 12-slaget. Vilma slocknade vid 22.30 och Mackan och jag sa tack och hej strax efter
12-slaget. Ingen märkvärdig nyårsafton men himla mysig.
 
1-2/1 Ledig. Lekparkshäng med Forsbergs och familjemys ♥
3/1 Jobbade 12-20
4/1 Jobbade 10-15 sen blev det storhandling på Maxi. Att jag aldrig lär mig,
A L D R I G handla på Maxi en fredagseftermiddag ;)
5-6/1 Ledig helg med familjen ♥ Vi har även fått sällskap av Anna & Skorpan (Linus jobbade helg)
Började juförsig helgen med ett bodypump pass på lördagsförmiddagen ihop med Sarah! Himla trevlig start på dagen, ett träningspass med Sarah gör mig alltid glad! :D
Sen lunch och lek med syrran och Skorpan :) På eftermiddagen åkte vi på en shoppingrunda vilket slutade i en ny tv, ett nytt PS3 och en ny micro. Hej ska man shoppa ska man göra det ordentligt ;)
På söndagsförmiddagen tog vi med oss syrran och Skorpan till simhallen,
gjorde bomben och kissade lite i vattnet ;) haha
Bjöd in  dem på pannkakslunch och hopp i säng ;)
På eftermiddagen åkte Mackan och Vilma iväg och köpte en kabel och jag städade bort julen. Bytte gardiner, tvättade fönstrena, duschade växterna, dammsög + moppa golven m.m så nu är det rent och fräsch här hemma.
En bukett tulpaner står på köksbordet, så nu är våren mer än välkommen!!
 
I måndags började vardagen igen. Vilmas första dag på dagis efter 2 veckors julledigt. Det gick jättebra att lämna och hon hade varit en glad tjej hela dagen. Vi har ju tagit bort tuppluren mitt på dagen nu när hon varit ledig då det tagit sån tid för henne att somna på kvällarna. Så vi får se hur det går på dagis nu när hon inte ska sova efter lunch. Det hade gått bra i måndags, hon säger själv: Imma inte åååva, Imma stoooor tjej ;)
Och haklappen tog jag med hem från dagis, hemma har hon inte använt haklapp på läääänge men jag har glömt bort att säga till på dagis. Så det va en stor tjej som kom tillbaka till dagis :)
 
Idag har jag varit ledig....Vilma och jag har byggt en massa med duplot, varit ute 1,5 timme på förmiddagen och gungat, klättrat i snöhögar och hoppat i vattenpölar.
Glad tjej vid lunchen :)
Efter lunch flyttade jag om lite på hennes rum, sen tog vi en tur på stan. En riktigt mysig dag med min skrutt ♥
När vi skulle gå hem för att äta lunch så gick Vilma själv hela vägen från lekparken och hem. Jag hade väntat med en hungrig och trött tjej som skulle va gnällig och vilja åka vagn. 
( Då vi gick upp vid 07 imorse och det va dags för lunch....) 
Men tji fick jag, en glad tjej som gick hela vägen hem från trädgårdsföreningen och sprang i vattenpölar.
När vi kommer hem och hon sätter sig i mitt knä för att ta av sig skorna så säger hon:
"Jag tycker om dig mamma" ♥ 
Mammas skrutt!
 
Nu ska jag gå in till sovrummet och se ett avsnitt av One tree hill. Mackan tittar på nån konstig film i vardagsrummet så det får bli kvällsmys på varsitt håll ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback