Onsdagkväll

2013-01-30 @ 21:06:30
Nu blev det visst ett uppehåll igen...tusan också jag som va inne i ett flöde ;)
Aja, ...
 
Förra torsdagen 17/1 så fick Vilma va hemma från dagis med för att kurera sig ifrån sin förkylning.
Så Mackan jobbade fram till lunch och jag åkte till jobbet vid lunch, 12-20.
I fredags 18/1  kom Vilmas mormor och morfar och va barnvakt så då fick hon ännu en dag att kurera sig på :)
Jag jobbade kortpass 9-14.
Lördag och söndag 19-20/1 gjorde vi inte mycket, ledig helg för min del.
Pulkaåkning och häng med fina Forsbergarna :)
Fingerfärgsmålning:
I måndags 21/1 skulle jag jobbat 14-20 men El Jefe ändrade det till 11-20 (Tack)
Vilmas farmor ville komma in och hänga med Vilma så det blev inte dagis då heller :)
I tisdags skulle jag egentligen varit ledig men hoppade in och jobbade 9.30-18 .
Vilmas farmor hämtade på dagis strax efter lunch så det blev en kortisdag :)
I onsdags fick jag iallafall vara ledig (!) Vilma och jag fixade några ärenden på stan på förmiddagen och
efter lunch hade vi pulkarace med Forsbergarna :)
I torsdags 24/1 jobbade jag 14-20, lämnade Vilma på dagis vid 13.15 och Mackan hämtade vid 17-hugget så det blev en kortisdag då med. Innan dagis så hade jag en tid för ögonbrynsplockning här nere på gatan,
Vilma satt snällt i mitt knä och tittade på.
I fredags 25/1 kom den efterlängtade lönen!!! Decembermånads lön vilket innebar många jobbtimmar + bonus på det! Jajjemen, det trillade in några slantar på kontot i fredags :D
Jobbade 9-16, hämtade skrutten på dagis och sen hade vi fredagsmys!
Helgen som varit har varit min jobbhelg så 10-17 på lördagen och 11-17 på söndagen.
I lördags va det även dags för Hannas födelsedagsfest med Burlesque/Moulin rouge tema :)
Festen började 16.30, det blev tight för jag slutade inte förrän 17.00, jalla jalla hem (va hemma vid 17.30) för att slänga i sig lite käk och sen byta om, pussa lite på barnet som jag inte sett  på hela dagen...
Men vid 18.30 va vi på plats, bra jobbat måste jag säga. 
Vilmas snälla farmor och farfar skjutsade oss till partajet och tog sedan med sig Vilma ut till sig :)
Vi kom hem strax efter tolv, sov sen ostört i 8.5 timme ! Fint! Vet inte när jag sov en hel natt , helt ostört!?
Tack snälla farmor och farfar för hjälpen!
Skönt o vakna och kunna ligga och dra sig i sängen, utan någon som tjatar kom mamma, kom mamma, kom mamma ;) Vi åt frukost i lugn och ro, sen åkte Mackan till Maxi och
storhandlade, jag dammsög och tog disken och sen åkte jag till jobbet.
Markus åkte ut till Holmetorp och åt lunch, hämtade Vilma. Påvägen hem åkte de förbi mig på jobbet och sa hej.
På kvällen gjorde vi inte mycket, lekte med Vilma på hennes rum, tog igen lite Vilmatid ;)
I måndags jobbade jag 9.30-17 och efter det körde jag ett bodystep pass!
Igår jobbade jag 10-20 och idag har jag varit ledig!
Idag har Vilma och jag hängt med syrran och Skorpan, hoppat i vattenpölar och lekt med geggamojja.
 
På eftermiddagen tog vi en snabb sväng på stan, syrran haka på.  Vilma fick 3 sommarklänningar, en badanka till Vilma, lite nya ljus och semlor!
Så nu sitter jag i soffan och väntar på att Mackan ska komma hem (han stannade kvar på jobbet och mekade med sin bil) så vi kan äta semlor! Mums!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback