Step dance och ankdammen

2013-01-09 @ 21:01:52
Nämen om man kanske skulle ta och chocka och skriva ett inlägg idag!!
Jag vet, tror själv knappt att det är sant ;)
Men tro inte att det kommer bli nån vana med ett inlägg om dagen...haha
det skulle va för bra för att vara sant!
Men här får ni ett iallafall!
Vilma hade ett besök på BVC kl 10.45 för en 2.5 års kontroll.
Det började med att hon ville sitta i mitt knä, när sköterskan Marie hämtade en väska med massor
leksaker i så tittade Vilma undrande på mig men sa inget, inte ett ljud.
När Marie bad henne plocka upp bollen ur väskan så tittade Vilma frågande på mig...
eeeh hur ser en boll ut?
Marie: Finns det nån kossa i väskan?
Vilma: är tyst
Marie: Hur låter hunden?
Vilma: är tyst
haha, tänkte det här blir ju jättebra ;)
Marie börjar prata och ställa frågor till mig om Vilma äter bra, m.m
Under tiden börjar Vilma plocka med leksakerna i väskan och sen släpper det.
Hon visar vilken av bilarna som är den största, hur kossan/hunden/katten låter, lägger skeden i kaffemuggen m.m
Sen frågar Marie om hon och Vilma ska sparka boll tillsammans....
Vilma tittar på mig, eeeh näe det vill jag inte. Sparka...hur gör man då?
Marie sätter sig vid datorn för att anteckna något då tar Vilma i för kung och fosterland och sparkar bollen
rätt in i ett skåp...pang!! Hahah där fick hon allt se att jag kan sparka boll tänker Vilma ;) haha
Vilma på BVC
 
Hem och äta lunch sen möta upp Anna & Skorpan för en promenad till ankdammen.
Det va ju inte solsken ute direkt, duggregn och gråkallt. Men bästa sis hade tagit med sig varm choklad!!
Kom hem igen vid 15.30, då slängde Vilma och jag ihop en kladdkaka och sen lite kvällsmat.
Messade Sarah strax innan maten och frågade om hon skulle träna nåt ikväll.
Japp, step dance blev svaret.
Hetsåt korvstroganoffen och på med träningskläderna för att 20 min senare köra mitt första step dance pass någonsin. Sjukt kul!! Tack Sarah för att du peppade mig att gå! Det gör vi om!
Nu sitter vi i soffan, äter nybakad kladdkaka (mums) Mackan kollar på film och jag bloggar.
Imorgon väntar en 11-20 dag på jobbet. Skulle egentligen jobbat 14-20 men p.g.a ombyggnad på jobbet så undrade chefen om jag kunde börja tidigare. Heej vad gör man inte för sitt jobb...harkel ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback