VAB

2013-01-15 @ 15:29:32
Tänkte ju va flitig och skriva ett inlägg om dagen, det såg bra ut i början men nu har det gått 4 dagar sen sist.
Har inte haft nån tid att blogga men nu sitter jag i soffan med en snorig/hostig/febrig dotter så nu tänkte jag passa på att slänga ihop ett inlägg medans Vilma tittar på Nalle Puh.
Bästa syrran lämnade två filmer bl.a Nalle Puh i vårt postfack som vi fick låna! TACK!
När jag gick hem ifrån jobbet i fredags så fick jag världshistoriens största chokladask av chefen, som tack för att vi gjort ett sånt bra jobb med omflyttningen inför ombyggnaden.
Alla fick varsinn, egentligen borde bara jag och Sarah (!) fått en då det i stort sett är hon och jag som flyttat på alla böcker och tömt halva butiken, dragit silvervagnar hit, dragit silvervagnar dit,
flyttat ny inredning en våning upp till ett källarutrymme m.m. Men men ;)
Mackan och jag plockade ut några goda bitar resten fick syrran,
de tycker ju om de dära konstiga med likör i...(blää)
 
¨Såhär ser det ut på jobbet för tillfället:
Halva butiken är tömd, nytt golv började läggas i måndags.
De flesta böckerna står i "silvervagnar" på andra sidan av butiken.
 
Jag jobbade i lördags och söndags sen hände det inte  så mycket mer än så.
Vilma och Mackan va duktiga och va och storhandla på Maxi,
hämtade H&M paket på Torg 1 och hade tvättstugan.
H&M leverans :)
Vilma kändes lite varm till och från i lördags, det skulle senare visa sig va feber.
Så sen i lördags natt har hon haft feber, sen blev hon snorig och nu har vi byggt på med en jäkla hosta också :(
Mackan va hemma igår och jag kör idag....synd. Jag som skulle jobba 10-20 idag :p
Igår jobbade jag 9.30-17, hem och äta kvällsmat med familjen för att sedan traska ner till Actic 2
och köra bodystep (första Bs-passet sen mitten av december)
Det nya passet va roligt, bra musik och jobbigt = Grymt roligt pass!
 
Idag har vi roat oss med att bygga duplo, läsa bamsetidningar, målat målarböcker,
spelat ballongspelet och tittat på film.
 
Snart kommer Mackan hem, dags att påbörja kvällsmaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback