1 vecka har gått...

2013-11-05 @ 20:53:26
...sen sist!
Men nu kör vi en snabb update på vad vi gjort senaste veckan ;)
 
31/10 
Jobbade 12-19.30
Vilma byggde ett högt torn innan dagis
1/11
Fick byta min 11-19.30 mot 9,30-18
(El jefe skulle öppnat men skulle va ledig så jag fick öppna istället)
vilket innebar att jag för första gången på lääääänge kunde 
ha fredagsmys med min familj! 
Maskeradfest på dagis
 
2/11
Jobbade 10,30-17
Det va ju bara jag och Sarah som jobbade, jisses vad vi hade att göra stundtals.
Kön ringlade sig ganska lång ett par ggr....
El jefe tyckte att det räckte med att vara 2 då vi förra året inte sålde så jättemycket.
Men vi sålde för samma summa som förra året plus 15-tusen till...
Tji fick han! ;)
Efter kvällsmaten i lördags så pysslade vi lite, 
Vilma målade sitt namn i form av träbokstäver
3/11
Jobbade 11-17.
Söndagen va lite lugnare än lördagen men vi hade ändå en ganska bra kassa.
Vi plockade upp lite varor emellanåt.
När jag kom hem var mamma och pappa här, Markus hade hjälpt pappa att byta däck på 
hans bilar + tvättat dem medans mamma var med Vilma.
Vi åt kvällsmat ihop, efter det sa de att passa på att gör något ihop nu.
Eeeh man blir så ställd, vad ska man göra när man får tid ihop, bara Markus och jag?
Vi kollade vad det var för filmer som gick på Filmstaden, hittade en men den va 2,5 timme lång så
vi skulle va hemma vid 00.00...vilket är aningens sent då det va jobb på måndagen igen.
Vi drar ut på en löprunda, sega, mätta efter kvällsmat & fika men kul att kunna springa ihop för en gångs skull.
Vi börjar med 5 km runt Stångån säger Mackan, orkar vi mer så tar vi andra sidan ån så blir det 8 km...
När vi sprungit 8km sa Mackan nu springer vi 2 km till så har vi sprungit milen.
Sagt och gjort! Vi sprang 1 mil i söndagskväll! 
Galet stolt över mig själv som sprungit 5 km som längst ;) haha
Måste säga att det va lite mysigt att springa ihop så hoppas det blir snart igen!
4/11
Jobbade 9.30-17
Gasade hemåt för kvällsmat med min familj sen på med träningskläderna 
för måndagsbodystep.
Behöver jag säga att jag var lite trött i mina ben efter söndagens löprunda?
Haha OM det kändes på bodystepen?
JA! ;) haha
Saknade Sarah som attans på passet, hon har ont i ryggen *prutt*
Det är inte alls samma sak utan henne...
 
5/11 
Idag har Vilma och jag varit lediga.
Diskade, gjorde mat/inköpslista på morgonen medans 
Vilma lekte på sitt rum.
Sen gick vi ut till lekparken en sväng.
Efter lunch tog vi bilen förbi Mackans jobb och sen till Maxi för veckohandling.
Måste säga att det är väldigt smidigt att ha med Vilma till Maxi, hon får en egen vagn som hon
kör själv runt hela rundan och lastar i varor i den.
Inget bråk, inget gnäll...är så stolt över att få handla med egen vagn.
(kommer jag väl få äta upp nästa gång...haha)
 
Om det är någon som undrar hur Maxi ser ut när det är stängt
så kan ni titta på bilden nedan.
-Mamma såhär ser Maxi ut när det är stängt ...
 
Mackan är iväg på innebandyträning nu men innan han åkte
så spelade han och Vilma lite innebandy eller "bolly" som Vilma säger ;) haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback