Så var det söndag igen..

2013-11-17 @ 20:38:16
Ups, då gick det en vecka igen sen förra inlägget...
Haha, får nog ge upp det där med att blogga dagligen ;)
Så vad har vi gjort den här veckan?
 
Mån 11/11
Vi åkte och hälsade på pappa Markus på jobbet
innan vi fortsatte mot Maxi för lite handling.
 
Efter lunch ville Vilma göra/skriva sin önskelista till tomten.
Sagt och gjort, det klipptes, klistrades och skrevs för glatta livet :)
 
Sen tog hon cykeln till brevlådan vid biblioteket och postade sin önskelista till tomten.
När vi ändå var vid biblioteket så passade vi på att lämna tillbaka några böcker.
 
Hem för matlagning och bakning.
 
På kvällen körde jag ett bodystep pass.
 
Tisdag 12/11 jobbade jag 12-20.
 
Onsdag 13/11:
Började med frukost med Pippi Långstrump.
 
Tog cykeln till lekparken.
 
Efter lunch tog vi en sväng till Tornby för lite julklappsshopping.
 
När vi kom hem från Tornby så åt vi lite mellis, sen slängde vi ihop en kladdkaka.
När kakan stod i ugnen så kom mamma förbi :)
Pappa kom förbi efter han slutet jobbet och sen kom Mackan hem.
Efter kvällsmaten åkte Mackan ut till Holmetorp för att byta till vinterdäck på 
Arne & Gertruds bilar (de är ju fortfarande på semester)
Mamma och pappa var kvar så jag drog på mig löparkläderna och tog ett varv.
Närmare bestämt milen under timmen (!)
14/11 jobbade jag 12-19,30
15/11 jobbade jag 10.30-19.30
16/11 var jag ledig då jag jobbade K´s lördag förra helgen så
jobbade hon min nu.
Vi tog det ganska lugnt på förmiddagen, pärlade armband, spelade spel,  knåpade ihop en matlista inför kommande vecka m.m
Efter lunch åkte Mackan och Vilma och tvättade ena bilen på Mackans jobb medans jag åkte
till Maxi + systemet och handlade.
På eftermiddagen bakade vi pepparkakor (nästan lite tidigt men det fick bli så i och med att jag jobbar varannan helg + att vi kommer ha öppet längre på helgerna efter 1:a advent så det fick helt enkelt bli nu. Det är ju faktiskt 1:a advent om 2 veckor (!)
 
Sen kom min farmors gamla pepparkaksburk till användning.
 
Idag har jag jobbar 11-17.
 
Nehe ni, nu ska det pysslas med lite julklappar :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback