Ledig onsdag

2013-10-16 @ 21:33:32
Imorse va det "möte" i hallen...Mackan kom ut från badrummet efter att ha borstat
tänderna och Vilma hade vaknat och va påväg att väcka mig..
Gaaah 06.15 Zzzz
Så den här dagen har varit minst sagt lång ;)
Myste i soffan framför Bolibompa, efter frukosten spelade
vi två av de nya spelen (vet inte hur många spel jag köpte...haha) som jag köpte på Ullared.
Vilma tyckte båda va väldigt roliga och vi spelade om dem ett par gånger ;)
 
Strax efter 10 lämnade vi hemmet för ett besök hos en läkare på Hud & hälsocentret.
Vilma har ju haft en mollusk på bröstet i ca 1,5 års tid, nu har hon fått några små runt om den.
Så vi nu fick vi ett recept på "jodsalicylsyra" som vi ska "dutta" på dem 1-2 ggr/veckan...
De läker/försvinner av sig självt...men den här spriten torkar ut dem lite fortare.
Försvinner de inte så kan man "skära bort" dem men det gör tydligen sjukt ont så
vi väntar med det...
Efter vårt besök där gick vi till lekparken.
Hem för pannkakslunch för att sen gå vidare till Storken för nästa besök.
Nytt recept till mig, vet inte hur många gånger Vilma sagt idag att nu har vi
varsitt gult papper ;) haha
 
Tog en sväng till Panduro efter Storken och
fyllde på med flörtkulor, piprensare m.m
Här ska pysslas i höst/vinter....
Vilma ville pyssla så fort vi kom hem
 
Efter kvällsmaten så satte Mackan och Vilma ihop Vilmas balanscykel
som jag köpte åt henne på Ullared. Skorpan har en sådan och Vilma har 
fått testa/låna den några ggr och ville efter det önska sig en sådan i julklapp.
Det fick bli en tidig julklapp ;) De är himla bra iaf :)
Vi tog sen en premiärtur på kvällskvisten
 
Hann med en löptur ikväll också, gick riktigt bra!
Dessvärre va 5-8 lampor trasiga/ej tända längs med ån
så det va ett parti där det va kolsvart..såg verkligen ingenting..Men det gick
bra iallafall..
 
Nehe ni, nu har Mackan gått och lagt sig så jag ska väl göra detsamma.
 
Tack och godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback