Solig höstdag

2013-10-02 @ 19:09:32
Jaha, då har det gått en vecka sen sista, det är visst ingen ordning på mig ;)
Förra måndagen va ju som sagt Mackan hemma med Vilma då febern hade kommit 
och hälsat på. Men peppar peppar så fick hon en lindrig variant denna gång.
Vilmas mormor va snäll och kom in och va barnvakt i tisdags, Vilma mådde mycket bättre men kändes dumt
att lämna henne på dagis då jag ändå skulle va ledig på onsdagen, då kunde hon va hemma och kurera sig en dag till :)
Såhär såg våran onsdag ut:
En tur till lekparken.
 
 Hämtade posten.
Bakade dumlekakor.
 
Tvättade fönstrena i Vilmas rum.
 
Torsdag:10.30-20
Fredag:9.30-20
 
I lördags körde jag ett bodystep pass på förmiddagen, Vilma och Markus tvättade 
"min" bil. Efter lunch tog vi en snabbis på stan, vinterskojakt till Vilma och Mackan
va ute efter skor + jacka.
 
På eftermiddagen tog Vilma cykeln till lekparken...
Varför cykla när man kan bära cykeln ;)
 
Vi mötte Skorpan i lekparken, glädjen var stor :)
 
Tacos till kvällsmat.
 
Sen lite disco efter maten ;)
 
Söndag: Tipspromenad med Fam Forsberg!
 
Efter lunch tog Mackan en löptur och jag och Vilma pysslade lite.
 
Fönstertvätt i vardagsrummet.
 Hann med ett bodypump pass på eftermiddagen med, första gången på detta
program...shit vilken utfallslåt! 
Jajjemen, träningsvärken kom sen smygande under måndagen ;)
 
I måndags skulle jag egentligen varit ledig men El Jefe tyckte det va  
lämpligt att lägga en inventering då.. så 07-14 fick jag köra då *pepp*
Mormor va snäll och kom in och lekte med Vilma så behövde hon inte va på dagis.
Körde ett bodystep pass på måndagkvällen, 3 passet på 3 dagar (!) Hejjahejja!
Men saknade Sarah som va iväg på äventyr, hoppas att vi kan köra ett pass ihop snart!
 
Natten till tisdagen va inte rolig någonstans :( Vilma vaknade någon gång vid 01.30, 
Ledsen, ville inte sova själv, drömde mardrömmar, saknade oss, ont i örat..
Vid 03:30 somnade jag tillslut, för att sedan gå upp 06.45 *Zzz*
Vilma verkade ok när vi gick upp men vartefter blev det mer ajaj i örat...
yay, öroninflammation tänkte jag. Jag kände att jag var "tvungen" att gå till jobbet då vi höll på
 med inventeringen men som tur var så började jag kl 12 så Mackan kunde jobba halvdag iaf.
Bokade en tid hos barnläkaren Anders, så vid kl 13 fick hon en tid.
Visade sig att det inte var någon öroninflammation utan en virusinfektion, så det
är hennes förkylning som spökar....
 
Idag känns hon både piggare och hon har inte ont i örat! 
Efter frukosten tog vi ett varmt bad, sen en sväng till Skopunkten
för att spana höstskor till mig.
 
En tur till lekparken.
 
Våran eftermiddag och kväll kommer snart.
 

Kommentarer

Postat av: Sarah

1) jag var INTE iväg på äventyr, jag inventerade!! Det är stor skillnad. =o)

2) YLVIS!! Fast jag hoppas innerligt att hon inte lär sig refrängen och springer runt på dagis och sjunger "What the fox say"! ;-)

Svar: Men men du var ju iväg på såntdär bröllop juuu ;)Hahah näe, inte än men det dröjer nog inte länge förrän hon kan den! Men hon jobbar vidare på Gangnam style ;)

Majjabajja

2013-10-03 @ 00:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback