Valborg och 9 år av kärlek

2014-04-30 @ 22:21:33
Onsdag 23/4
Vilma och jag tog cykeln och cyklade till bl.a ankdammen, påvägen
plockade vi vitsippor och sen stannade vi vid en lekpark.
Ett stopp i lilla lekparken när vi kom hem.
 
Mackan och Vilma körde ett trumsolo på kvällskvisten.
 
När konserten var slut drog jag på mig träningskläderna och
körde ett pump pass.
 
Torsdag 24/4 = Jobbade 11-20
 
Fredag 25/4= Jobbade 9.30-20.
Markus hämtade Vilma på förskolan när han slutade jobbat och skjutsade ut henne till farmor och farfar.
De var snälla och ställde upp som barnvakt så att jag och Markus kunde springa Cityloppet på lördagen.
Vi skulle med andra ord få sova HELA natten mellan fre-lör och få sovmorgon!!
 
Lördag 26/4
Vi vaknar 06.45 och kan inte somna om!! K A T A S T R O F!!
Det blev en lång och lugn frukost i soffan sen på med löparkläderna.
Måttligt taggade då Mackan gått och dragit på sig en förkylning, förvisso en light variant men ändå.
Och jag "dödad" av pollen + trötta i kroppen efter lite sömn.
Men med lite celsius & red bull i kroppen så tog vi oss runt milen (!) 
Efter dusch och intag av lunch åkte vi och hämtade våran lilla korv ♥
 
Vi kom hem strax innan 16, messade Sarah under bilresan hem, (Det var Mackan som körde!!)
det slutade med att jag dressade om till träningskläder och mötte upp Sarah för
ett bodypump pass! Om det kändes att jag sprungit 1 mil några timmar innan? JA!! ;) haha
Hem för kvällsmat och sen ville Vilma gå ut så vi tog en liten kvällsrunda.
 
Söndag 27/4
Tipspromenad i Landeryd med Fam Forsberg. Vi möttes vid 10-snåret och kom hem vid 14.
Precis lagom till tvättstugan ;)
Superskönt i solen, barnen lekte för fullt, lunch på picknickfilten! 
 
När vi dragit igång tvättstugan tog vi en snabb tur ner på stan.
Mackan behövde nya jeans och Vilma fick lite nytt (vilken skräll) ;)
När Mackan fixa kvällsmaten hängde Vilma och jag i lekparken.
 
Måndag 28/4 
Vilma och jag var ute i stort sätt hela dagen.
En avstickare ner till stan för ett ärende, och som vanligt vill Vilma gå till "lekparken" vi S:t Larskyrkan, 
så det blev ett stopp där :)
 
Sen körde vi lilla lekparken igen, fram tills Markus kom hem från jobbet.
Vi tog med "Lusen-spelet" ut och spelade en vända.
 
Tisdag 29/4

Jag jobbade 12-20 och Mackan skulle ha nån typ av Öppet hus på sitt jobb på kvällen 
så Vilmas farmor skulle hämta Vilma på förskolan men då vi fick reda på (Markus frågade på min beordran i fredags när han hämtade Vilma vad det gick för bassilusker nu, då säger fröken att de haft 3 fall av magsjuka i början av veckan!! What?! De skulle ju säga till, och inte stod det nåt på tavlan i tamburen heller... :( 
Ångest de luxe då Vilma varit på förskolan både tors och fre...
Och jag som tänkt fråga när jag lämnade tors och fre men det fanns liksom inget läge, det kom fler
föräldrar samtidigt som skulle lämna sina barn....
Så då var farmor snäll och kom in och tog Vilma när jag skulle åka till jobbet så vi slapp lämna henne på förskolan!!!! Lättad!! :D 
 
Vi startade dagen med ett bad.
 
Sen hann vi med lite lekparkshäng innan farmor kom.
 
Idag är det Valborg och våran årsdag, 9 år har vi hållt ihop! ♥
Jisses vad tiden går fort när man har roligt ;)
Vilma och jag har varit lediga idag och Mackan slutade vid 13 men stannade kvar
och mekade med sin bil, men kom ändå hem hyffsat tidigt :)
 
Vilma och jag fixade ett ärende på stan och jajjemen, stannade till vid "lekparken" även
denna gång ;)
 
Sen gick vi till stora lekparken i Trädgårdsföreningen, där vi var helt själva
om man bortsåg från alla studenter som satt på gräsmattorna ;)
 
När Mackan kom hem smet jag ner till H&M en sväng, för att byta några kläder till Vilma och
för att ta ett snabbt span till mig själv :)
Mötte sedan upp familjen i regnet.
Vilma spolade av sig själv och sina sandleksaker innan vi gick in för att äta tacos och se på Alfons Åberg.
 
Nehe ni, Mackan har redan gått och lagt sig och jag ska nu göra detsamma!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback