Rörig fredagsmorgon

2014-02-08 @ 08:35:41
I torsdags jobbade jag 12-19.30 så Vilma och jag kunde leka hela förmiddagen.
Med tanke på att fröken vaknade tiiiiidigt så var förmiddagen låååång ;)
Efter frukost byggde vi tågbana.
 
När tågbanan var kvar så gick vi ut en sväng.
Plockade istappar från buskarna.
 
Tog en sväng till lekparken.
 
Lämnade henne kl 11.15 och sen gasa jag mot jobbet.
Dagen på jobbet gick fort, kan bero på att vi hade möte i nästan 2 timmar och åt semla ;)
 
Igår startade dagen som vanligt aningens förtidigt men lugnt.
Vilma och jag hade lite fredagsmys, åt frukost med tända ljus och tog det lugnt.
Efter frukosten ringer Mackan och säger att de måste jobba på lördag (idag)
för att de måste bli klara med inventeringen. De har inventerat, gjort en ominventering och nu gör
de en ominventering på ominventeringen (!)
Eftersom att jag jobbar helgen så ringde Mackan till Vilmas farmor och farfar för att se om de
kunde ställa upp som barnvakt. Inga problem, de kunde komma ut efter dagis.
Så Vilma och jag började packa lite smått (tar sin lilla tid när fröken ska vara med och packa)
Klockan närmar sig 10 och vi börjar göra oss redo för dagis, ja då ringer de från dagis
och säger att ett barn precis kräkts :( 
Eeeeh då sätter vi inte vår fot där! 
Ni anar inte hur lättad jag blev att de ringde, mycket uppskattat! 
Har ju bett att de ska säga till om de har nåt fall av magsjuka så vi kan pussla lite och stanna hemma.
Men trodde inte att de skulle ringa och säga det! 
Det blev lite körigt, Mackan behövde ju va på jobbet och jag skulle börja om 1 timme.
Mackan ringer farmor Igen och jag försöker få tag på jobbet.
Världens bästa farmor och farfar ställer upp, så Vilma och jag slänger ihop sista packningen 
och åker ut till Holmetorp, jag försöker samtidigt få tag på jobbet för att säga att jag blir lite sen.
Vilma landar hos farmor och farfar, jag får tag på jobbet....puuh..
Sätter mig i bilen och gasar mot jobbet, "bara" 20 min sen.
Sen gick arbetsdagen superfort!
Sarah och jag drog dåliga skämt och skrattade så vi grät ;) haha
 
Efter jobbet åkte jag till Maxi, Mackan som var kvar på jobbet och mekade sin bil kom och mötte upp mig.
Vi fixade lite kinamat och landade i soffan!
 
Har sovit helt ostört inatt, varför går de nätterna som man är barnfri så sablans fort!
 
Nä, nu ska jag väcka Mackan, fixa lite frukost och sen åka till jobbet, 9,30-17. Tjohooo! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback