Se vad jag kan!

2014-01-25 @ 22:16:11
Sitter i soffan och väntar på att Mackan ska spela klart sitt tv-spel, 
eller spela klart och spela klart men komma till en punkt där man kan spara.
Sen ska vi mysa ner oss i sängen och se på Prison Break.
Vi såg 1:a och 2:a säsongen när det gick men av någon anledning slutade vi 
titta så för ett tag sen fick vi för oss att vi skulle se klart serien.
 
Annars då.
Jag jobbade 11-19.30 (skulle jobbat 12-19.30 men fick hoppa in 
och börja tidigare) i torsdags.
Jobbade 10.30-19.30 (Skulle jobbat 11-19.30 men fick även då hoppa in
och börja tidigare) i fredags.
Och idag har jag jobbat 9.30-17.
Vilma och Mackan hängde med Forsbergarna på eftermiddagen och
åkte lite pulka :)
Efter kvällsmaten spelade vi lite spel bl.a 
"Se vad jag kan!"
Det är ju från 4+ men många av frågorna kunde Vilma, 
som räkna hur många bokstäver det är i ordet HUS, vilken färg är det på cirkeln, 
Sitter fågel på hästen eller under hästen m.m
Det är riktigt bra spel, man får lära sig om färger, former, årstider, veckodagar, 
klockan, alfabetet, över/under, högst upp/mitten/längst ner m.m
Frågorna om klockan och trafikmärken plockade vi bort, de får
komma fram när hon är lite större.
Spel, Se vad jag kan!
 
Hann även med en omgång av Vilmas favoritspel Bamse-honungsjakten innan läggdags.
 
Här kommer lite bilder ifrån i onsdags när vi var lediga.
 
Hon leker väldigt mycket med sina prinsessor på den stora lekmattan.
 
Självklart blev det en tur till pulkabacken :)
 
När jag gjorde kvällsmat pysslade Vilma med några 
nya pysselböcker.
 
Nehe ni, nu är det dags för sängen, imorgon är det en ny jobbdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback